Zamknij

Jakie informacje umieścić na LinkedIn, żeby dostać pracę? To musisz wiedzieć

14.03.2017
Aktualizacja: 05.12.2020 15:31
Mężczyzna siedzi przy laptopie i uzupełnia informacje na LinkedIn
fot. Shutterstock

Warto założyć konto na LinkedIn i znacząco zwiększyć swoje szanse na zdobycie pracy. Co jednak powinno się na nim znaleźć?

Pewnie niejeden raz słyszałeś historię znajomego, który otrzymał ofertę pracy, ponieważ rekruter skontaktował się z nim za pośrednictwem portalu LinkedIn. A może pierwszą rzeczą, którą zauważyłeś po rozmowie rekrutacyjnej było to, że Twój przyszły szef przeglądał twój profil właśnie na tym portalu?

Zarówno pierwsza, jak i druga sytuacja pokazują, że LinkedIn to już nie tylko przydatny portal, na którym warto mieć konto, ale też twarde narzędzie pozwalające pracodawcy upewnić się, czy dany kandydat pasuje na wolne stanowisko. Co więc powinno znaleźć się na profilu, żebyś przy kolejnej okazji sam mógł pochwalić się otrzymanymi propozycjami?

Zobacz także: Jak szukać pracy? Jest kilka prostych i skutecznych sposobów 

LinkedIn: czy warto mieć, jakie informacje umieścić, by dostać pracę?

W dzisiejszych czasach pewne jest jedno - warto być obecnym w mediach społecznościowych. A już na pewno należy mieć konto na LinkedIn. 

Media społecznościowe stały się dla nas sposobem do kontaktów społecznych, ale również na szukanie pracy. Na Facebooku porozumiewamy się w kwestiach zawodowych, na Instagramie prowadzimy biznesy, a na Linked In... szukamy pracy.

LinkedIn stał się platformą, dzięki której potencjalni pracodawcy mogą dowiedzieć się więcej na nasz temat. Warto zatem zadbać o to, co się na nim znajduje, bowiem te informacje mogą stać się tak samo przydatne jak zainteresowania w CV. Co zatem umieścić na LinkedIn, żeby pracodawcy zwrócili na nas uwagę? 

Zobacz także: Czym jest świadectwo pracy? Dowiedz się i sprawdź, kiedy i komu jest wręczane

Udowodnij, że jesteś ekspertem

LinkedIn to chyba najprostszy sposób, żeby udowodnić innym swój profesjonalizm i dać gwarancję specjalistycznej wiedzy. Wykorzystaj to właściwie. Udostępniaj wartościowe treści z innych profili, a jeśli czujesz się w jakimś temacie szczególnie dobrze, dodawaj do profilu własne publikacje. Pozwala to dzielić się swoją wiedzą z innymi bez konieczności zakładania strony lub bloga. Nie myśl, że same udostępnienia nic nie dają! Pokazują, że wiesz, kogo obserwować i jesteś na bieżąco z tym, co w branży piszczy.

Lista umiejętności

Nie zapomnij o wypełnieniu sekcji z umiejętnościami. Pamiętaj, żeby nie wpisywać ich bezrefleksyjnie, ale raczej skupić się na tych, które są istotne w wykonywanej przez ciebie pracy (albo pracy, którą chcesz wykonywać). LinkedIn pozwala osobom z Twojej sieci kontaktów potwierdzać wymienione w profilu kompetencje, więc tym bardziej warto wykorzystać tę opcję. Równie ważne jak potwierdzenia są pisemne rekomendacje. Jak je zdobyć? Najlepiej przez regułę wzajemności. Jeśli możesz kogoś pochwalić za współpracę – zrób to. Istnieje duża szansa, że ci się odwdzięczy, nie wspominając o tym, że to świetny sposób na podtrzymanie dobrych relacji.

Pokaż twarz

Pomimo ciągłych dyskusji na temat tego, czy w CV powinno znajdować się zdjęcie, w przypadku LinkedIn statystki są jasne. O wiele częściej odwiedzane są profile, które zawierają fotografię, więc jeśli jeszcze tego nie przygotowałeś, pomyśl o zrobieniu sobie kilku biznesowych zdjęć. Większość profesjonalnych fotografów oferuje tę usługę, a że stała się już bardzo popularna, ceny są naprawdę atrakcyjne.

Klucz do sukcesu

Rekruterzy wyszukują kandydatów po słowach-kluczach, dlatego też tak ważne jest to, żeby twój profil był kompletny i konkretny. Odwiedzający po przeczytaniu nagłówka powinien wstępnie wiedzieć z kim ma do czynienia – w jakiej branży i obszarze pracujesz oraz na jakim poziomie stanowiska jesteś (junior, senior, kierownik wyższego szczebla). Ludzie irytują się, kiedy muszą zbyt długo szukać potrzebnych informacji i zamiast to robić, po prostu zamykają profil i przechodzą do kolejnego, bardziej przyjaznego dla użytkownika.

Jeśli jesteś na etapie szukania pracy, na profilu warto dodać informację, że szukasz nowych wyzwań zawodowych. To przydatna wskazówka, która da rekruterowi znać, że napisanie do ciebie z ofertą nie będzie stratą czasu. 

Zobacz także: Brutto i netto - na czym polegają różnice?