Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Michał Korościel
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Marcin Łukasik
Agnieszka Więdłocha , Maciej Stuhr
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Tygodnik "Time" kupiony przez amerykańskiego miliardera

17.09.2018 11:17
xxx biznes

Amerykański tygodnik "Time" po ośmiu miesiącach znowu zmienia właściciela. Jego nabywcą został miliarder Marc Benioff - współzałożyciel, prezes i dyrektor wykonawczy firmy Salesforce.com., która oferuje usługi w chmurze obliczeniowej.

magazyny fot. east news

Benioff, którego majątek szacowany jest na 6,7 miliarda dolarów, zapłaci za "Time'a" 190 milionów dolarów - ogłoszono w nocy z niedzieli na poniedziałek czasu polskiego. Jak podkreślono, nabywcami są osobiście Benioff i jego żona, a nie Salesforce.com, zaś nowi właściciele nie będą ingerować w bieżące sprawy redakcyjne. Transakcja powinna być sfinalizowana w ciągu 30 dni.

- Jesteśmy zadowoleni, że znaleźliśmy dla marki "Time" tak pełnych pasji nabywców jak Marc i Lynne Benioff. Od ponad 90 lat +Time+ opisywał najważniejsze wydarzenia i wpływowe historie, które kształtowały opinie na świecie - oświadczył Tom Harty, szef grupy wydawniczej Meredith Corporation.

Meredith, który jest wydawcą m.in. magazynu "People", sfinalizował zakup "Time'a" zaledwie na początku tego roku, razem z trzema innymi tytułami publikowanymi przez Time Inc. - "Fortune", "Money" i "Sports Illustrated", jednak już w marcu zdecydował się ich pozbyć uznając, że nie pasują do profilu firmy. Jak zaznaczono, rozmowy w sprawie sprzedaży przez Meredith pozostałych trzech tytułów trwają.

Zakup tygodnika "Time" przez Benioffa jest kolejnym z serii głośnych przejęć prasy drukowanej przez miliarderów z sektora nowoczesnych technologii. W 2013 roku Jeff Bezos, założyciel i szef Amazona, kupił dziennik "Washington Post", zaś w zeszłym roku Laurene Powell Jobs, wdowa po Steve'ie Jobsie, nabyła większościowy pakiet udziałów w magazynie "The Atlantic".

Ukazujący się od 1923 roku "Time" zmaga się w ostatnich latach - podobnie jak wiele innych tytułów prasowych - ze spadkiem sprzedaży. Jego średni nakład spadł w ciągu ostatnich 12 lat z ponad czterech do ponad dwóch milionów egzemplarzy.

PAP/OP

Oceń