Spotify ma coraz więcej płacących subskrybentów, już 83 miliony, ale nadal nie ma zysków

28.07.2018 12:13

Najlepsza platforma streamingowa Spotify powiedziała w czwartek, że osiągnęła 83 miliony subskrybentów płacących, co oznacza stały wzrost, pomimo tego, że firma wciąż walczy o zysk.

spotify fot. Jean on Unsplash

Szwedzki koncern ujawnił dane liczbowe na wysokim końcu swoich prognoz, ponieważ podał swoje zyski od kwartału do czerwca. Zgłoszono 75 milionów płatniczych subskrybentów trzy miesiące wcześniej.

Spotify przypisuje wzrost do inwazji na rynki wschodzące, szczególnie w Ameryce Łacińskiej i Azji Południowo-Wschodniej, a także popularność pakietów rodzinnych, które jednak zarabiają mniej niż indywidualne plany.

W ujęciu rok do roku baza płacących subskrybentów Spotify podskoczyła o 40 procent w tym samym czasie w 2017 roku.

Spotify na koniec czerwca miało 180 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, włączając użytkowników na swoim bezpłatnym poziomie.

Pomimo szybkiego rozwoju streamingu na całym świecie, Spotify jeszcze nie osiągnęło zysku, ponieważ priorytetem jest ekspansja platformy.

Straty operacyjne za kwartał wyniosły 90 milionów euro (105 milionów euro), chociaż dwie trzecie związane było z kosztami z notowania na giełdzie w Nowym Jorku na początku bieżącego roku oraz z opcjami na akcje spółek, które okazały się droższe niż oczekiwano.

Największym konkurentem Spotify jest Apple Music. Prezes firmy technologicznej Tim Cook powiedział w majowym wywiadzie, że serwis miał 50 milionów płatnych abonentów.

Choć spóźnia się znacznie w porównaniu z Spotify, trzyletnia usługa streamingowa tego giganta rozwija się dynamicznie i jest prognozowana przez wielu obserwatorów branży, by prześcignąć szwedzką firmę na ważnym amerykańskim rynku.

OP

Oceń
Tagi