Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Michał Korościel
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Marcin Łukasik
Agnieszka Więdłocha , Maciej Stuhr
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Snap próbuje zwabić reklamodawców Instagrama, oferując im darmowe reklamy w Snapchacie

12.02.2018 09:20
xxx biznes

Snap oferuje setki dolarów darmowych reklam dla reklamodawców, którzy kupują pionowe reklamy wideo na Instagramie.

Snap próbuje zwabić reklamodawców Instagrama, oferując im darmowe reklamy w Snapchacie fot. East News

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - Biznes na Facebooku

Snap chce przyciągnąć nowych reklamodawców - w szczególności chce przyciągnąć reklamodawców, którzy wydają pieniądze u swojego największego konkurenta - Instagrama.

Aby przyciągnąć ich uwagę, Snap dociera do tych reklamodawców, którzy kupują wertykalne reklamy wideo na Instagramie i innych konkurentach, oferując im darmowe kredyty reklamowe, by wypróbować Snapchata.

Zagłosuj

Czy korzystasz z aplikacji mobilnej Snapchat?

Jak podaje Recode - rzecznik Snapchata potwierdził, że firma rzeczywiście zaczęła docierać do reklamodawców, którzy wydają pieniądze na konkurencyjne usługi.

Snap kieruje reklamodawców do aplikacji online, co wymaga przesłania dowodu zakupu, że kupili reklamy u konkurenta Snapchata "w ciągu ostatnich trzech miesięcy".

Snap oferuje następnie tym reklamodawcom kredyty w przedziale "kilkuset dolarów", według źródła.

Zagłosuj

Czy korzystasz z Instagrama?

Snap nie wstydził się konieczności zwiększenia puli reklamodawców. Firma sprzedaje prawie wszystkie pionowe reklamy wideo w procesie nazywanym programowym zakupem reklam - innymi słowy, zautomatyzowane programy, które sprzedają miejsca reklamowe osobie oferującej najwyższą cenę. Jak dotąd problem z Snapem jest taki, że wiele z jego aukcji nie ma dużej konkurencji, co oznacza, że nie ma wystarczająco dużo reklamodawców licytujących reklamy, a ci, którzy korzystają z tej usługi, otrzymują reklamy po taniości, ponieważ kilku innych reklamodawców (lub żaden inny reklamodawca) licytuje przeciwko nim.

Więcej reklamodawców oznaczałoby większą konkurencję, a teoretycznie wyższe ceny reklam i więcej przychodów dla firmy.

Firma podała ostatnio, że osiągnęła przychód w wysokości ponad 285 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 72 procent w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku.

Recode/OP

Oceń