Niemcy - ​​gromadzenie danych na Facebooku jest "nieuczciwe"

19.12.2017 14:25

Niemieckie władze powiedziały we wtorek, że Facebook nadużywa swojej dominującej pozycji, aby "bez ograniczeń" zbierać dane użytkowników z zewnętrznych stron internetowych i aplikacji, umożliwiając reklamodawcom namierzanie klientów i celować w nich hiper-specyficznymi reklamami.

Niemcy - ​​gromadzenie danych na Facebooku jest "nieuczciwe" fot. William Iven on Unsplash

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - Biznes na Facebooku

We wstępnej ocenie Federalne Biuro ds. Karteli (FCO) stwierdziło, że skoncentrowało się na wykorzystaniu przez amerykańskie media społecznościowe witryn stron trzecich do śledzenia zachowań użytkowników, często bez ich wiedzy.

-Władza jest zdania, że Facebook nadużywa tej pozycji dominującej, uzależniając korzystanie z ich sieci społecznościowej od tego, czy może gromadzić w nieskończoność wszelkie rodzaje danych generowanych przez strony internetowe osób trzecich" - powiedział FCO w oświadczeniu.

Tymi stronami trzecimi są usługi na Facebooku, takie jak WhatsApp i Instagram, ale także witryny i aplikacje, które są mniej wyraźnie związane z Facebookiem, często za pomocą przycisku "podoba mi się" na dole strony internetowej.

Dane przesyłane z trzecich źródeł dostarczają Facebookowi wiele informacji na temat jego użytkowników, z których tytan Silicon Valley czerpie korzyści finansowe, oferując ukierunkowaną reklamę na swojej stronie internetowej.

Prezes FCO, Andreas Mundt, powiedział, że przestrzeń reklamowa sieci społecznościowej jest -tak cenna - właśnie dlatego, że ma -ogromne ilości spersonalizowanych danych do swojej dyspozycji.

Facebook ma ponad 30 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie w Niemczech, co czyni go najpopularniejszą siecią społecznościową.

Internetowy gigant, który również znalazł się pod ostrzałem w innych krajach do wykorzystania zbiorów danych, powiedział AFP w odpowiedzi na e-mail, że odpowie na pytania FCO.

Dodał jednak, że wstępny raport "maluje niedokładny obraz", podkreślając, że Facebook nie jest firmą dominującą i że jest zgodny z europejskimi przepisami o ochronie danych.

Antymonopolowy organ nadzoru oczekuje, że sonda zakończy się do połowy 2018 r., Około dwóch lat po jej uruchomieniu.

FCO nie ma uprawnień, by obarczyć Facebooka grzywną, ale firma może zostać zmuszona do zmiany lub nawet zaprzestania niektórych swoich działań.

Niemiecka analiza stanowi kolejną przeszkodę dla Facebooka w Europie w czasach zwiększonych obaw związanych ze śledzeniem danych osobowych w Internecie.

W poniedziałek francuska agencja ochrony danych powiedziała WhatsApp, że potrzebuje zgody użytkowników na przeniesienie pewnych informacji do swojej macierzystej firmy Facebook i dał jej miesiąc na spełnienie.

jpl-mfp/fz/txw/OP

Oceń