Mundial w Rosji dał ponad 77 mln zł, tj. 2 razy więcej niż 4 lata wcześniej

10.07.2018 16:22

 Łączne przychody związane z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej w Rosji odnotowane przez Telewizję Polską (TVP) wyniosły ponad 77 mln zł, czyli dwa razy więcej niż na poprzednich mundialach w 2010 i 2014 r., poinformował prezes TVP Jacek Kurski.

Kurski fot. Tadeusz Wypych/East News

- Odpadnięcie reprezentacji Polski z Mistrzostw Świata w Rosji już po fazie grupowej nie wpłynęło negatywnie na przychody TVP z tej imprezy. […] Przychody ze sprzedaży czasu reklamowego wzrosły od tego czasu do 54,027 mln zł, a wpływy ze sponsoringu do 10,488 mln zł, ze źródeł online do 2,899 mln zł, co daje w sumie 67,577 mln zł. Wliczając w to ponad 6,5 mln zł prognozowanych przychodów ze stref kibica oraz 3,543 mln zł związanych z reemisją kanału TVP 4K oraz TVP Sport poza TVP, Telewizja Polska zarobiła na Mundialu w Rosji ponad 77 mln zł, czyli dwa razy więcej niż na poprzednich mundialach w 2010 i 2014 r. - powiedział Kurski podczas konferencji prasowej.

Prezes poinformował też, że po raz pierwszy od 16 lat TVP zanotowała wzrost udziałów widowni wśród wszystkich widzów, co jest odwróceniem długiej tendencji spadkowej.

- Chodzi tutaj zarówno o dane dotyczące poszczególnych kanałów, jak i całej grupy. Kanały Telewizji Polskiej osiągnęły w I półroczu 2018 r. najwyższe wzrosty oglądalności wśród głównych kanałów telewizyjnych w porównaniu do I połowy 2017 r. - TVP1 +2,5%, a TVP2 + 4,8%, przy ujemnym bilansie Polsatu - 6,6% oraz TVN - 4,7%. Wzrósł także w stosunku do I półrocza 2017 r. udział w widowni TVP1 - z 10,1% do 10,4% oraz TVP2 - z 7,8% do 8,2% - wskazał Kurski.

Telewizja umocniła także pozycję największej stacji telewizyjnej w Polsce, notując 3% wzrostu oglądalności (udziały SHR), przy spadkach stacji komercyjnych. Dane te zostały podane na podstawie pomiarów Nielsen Audeince Measurement, które zdaniem prezesa Kurskiego są zaniżone w stosunku do oglądalności obliczanej na podstawie rzeczywistych zachowań widzów (MOR) o około 10%. TVP1 ma oglądać na podstawie wyników pomiaru MOR 25% więcej widzów niż programy komercyjnej konkurencji, podał także prezes TVP.

ISBnews/OP

Oceń