Mundial w Rosji to okazja do zainteresowania turystów przyjazdem do Polski

27.06.2018 15:09

Polska Organizacja Turystyczna wykorzystuje Mistrzostwa Świata w Rosji do zainteresowania turystów zagranicznych przyjazdem do Polski, a w szczególności do województw graniczących z Okręgiem Kaliningradzkim. Chodzi o Pomorze, Warmię i Mazury oraz Podlasie - powiedział PAP prezes POT Robert Andrzejczyk .

strefa kibica na mundial 2018 fot. ANDRZEJ BANAS / east news

Jak zaznaczył Andrzejczyk dwa służące temu największe projekty promocyjne realizowane przez POT to kampania internetowa w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Belgii oraz działania w rosyjskich miastach. - Celem kampanii było zachęcenie kibiców, którzy planują przyjazd lub przyjadą na mecze Mundial 2018 rozgrywane w Kaliningradzie, do wydłużenia pobytu o kilka dni i przyjazd do Polski - wyjaśnił Andrzejczyk.

Według Polskiej Organizacji Turystycznej mistrzostwa świata w piłce nożnej to dobra okazja do promocji nie tylko kraju, w którym się odbywają, ale też rynków ościennych.

- Polska Organizacja Turystyczna skupia się głównie na promocji trzech regionów Polski - Pomorza, Podlasia oraz Warmii i Mazur - zaznaczył Andrzejczyk.

Jak powiedział PAP Grzegorz Cendrowski z POT, np. na Pomorzu, podczas Mistrzostw Europy, które w 2012 roku odbyły się w Polsce i na Ukrainie, dużo czasu spędzili Hiszpanie, których drużyna przygotowywała się do turnieju w Gniewinie, a wszystkie mecze rozegrali w Gdańsku na PGE Arenie. - Dlatego chcemy ponownie zaprosić m.in. kibiców z półwyspu Iberyjskiego do Polski, aby mogli powspominać to, co wydarzyło się 6 lat temu, a przypomnę tylko, że to w Gdańsku rozpoczęli oni marsz po tytuł mistrza Europy. W stosunku do Hiszpanów może to być zatem turystyka związana z dobrymi wspomnieniami, jednak coraz więcej zagranicznych turystów zna polskie Pomorze i jego atrakcje - powiedział Cendrowski.

Dodał, że Warmia i Mazury są położone bardzo blisko Kaliningradu, co jest szansą na to, żeby na MŚ, odbywających się obecnie w Rosji, zarobiła również nasza gospodarka. - Z racji tego, że baza noclegowa Kaliningradu nie jest w stanie pomieścić wszystkich kibiców, którzy przyjadą tam na mecze, a w Kaliningradzie grają takie drużyny jak Anglia, Belgia, Hiszpania i Szwajcaria, możemy część z nich przyciągnąć do nas - ocenił. Dodał, że na rynkach tych krajów działają zagraniczne ośrodki Polskiej Organizacji Turystycznej, dlatego POT we współpracy z Travel Audience uruchomił kampanię internetową, której celem jest promocja Polski.

- Chodzi o to, żeby kibice albo w wolnym czasie między meczami odwiedzali nasz kraj, albo wykupili u nas nocleg i tutaj odpoczywali, a tylko na mecze wybierali się do Kaliningradu - wyjaśnił.

Zdaniem Cendrowskiego to dodatkowa szansa na promocję naszego kraju. - Chcemy te Mistrzostwa Świata wykorzystać w pełni, żeby jak najwięcej turystów mogło przyjechać do Polski. Kibice muszą coś robić między meczami. W tym czasie można poznać zakątki poza krajem, gdzie odbywają się mistrzostwa - powiedział. Jak podkreślił, Kaliningrad nie jest przygotowany na taką dużą liczbę turystów również pod względem atrakcji.

- Dlatego może ich przyciągnąć nasze Trójmiasto, miasta na Pomorzu czy Mazurach oraz całe Podlasie. Atrakcyjnych miejsc jest u nas coraz więcej, warto je zwiedzać. Jeśli chodzi o kibiców, to trzeba tez pamiętać, że oni lubią także dobrze zjeść. Dlatego chętnie zapraszamy ich m.in. na kulinarną podróż po Warmii i Mazurach - zaznaczył.

Wskazał, że dzięki ME 2012 bardzo wielu turystów poprzez bezpośredni kontakt lub reklamę osób, którzy byli w naszym kraju, zdecydowało się do nas przyjechać. - Ludzie zobaczyli piękny kraj, przekonali się, że nie jesteśmy miejscem zacofanym, a dużo się u nas dzieje, są ładne nowoczesne miasta. Wielu turystów jest pod wrażeniem np. Warszawy - powiedział.

- Trzeba wykorzystywać każdą sytuację. Kaliningrad i Polskę dzieli niewiele kilometrów. Warto turystów zachęcać, by przyjeżdżali, poznawali Polskę, korzystali z coraz większej liczby naszych atrakcji - podkreślił.

PAP/Magdalena Jarco/OP

Oceń