Kradzież lub zgubienie dowodu osobistego można zgłosić przez internet

17.05.2018 15:00

Kradzież, zgubienie czy uszkodzenie dowodu osobistego można zgłosić przez internet, potrzeba jedynie bezpłatnego profilu zaufanego, czyli internetowego podpisu, który pozwala potwierdzić tożsamość - poinformowało w czwartek w komunikacie Ministerstwo Cyfryzacji.

pisanie na komputerze fot. Jacky Chiu on Unsplash

Co robić, gdy nasz dowód został skradziony lub go zgubiliśmy?

Aby zgłosić online utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego, należy wejść na stronę z usługą online profilu zaufanego, zalogować się, wybrać utratę lub uszkodzenie dowodu.

Jeśli zgłaszamy uszkodzenie, a urząd nie otrzymał jeszcze naszego dowodu, należy wybrać sposób, w jaki dostarczysz go do urzędu. W takim przypadku dowód można zanieść do urzędu albo wysłać go pocztą.

Nowy dowód otrzymamy po unieważnieniu zgłoszonego dokumentu. Można to sprawdzić online. Gdy dokument zostanie unieważniony, można złożyć wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego.

Bank może pomóc

Resort cyfryzacji przypomina, że zgubienie albo kradzież dowodu można też zgłosić w swoim banku. Bank przekaże informację o utracie dowodu innym bankom, operatorom komórkowym i wielu różnym firmom.

Utratę dowodu można zgłosić w banku, nawet jeśli nie mamy konta bankowego.

PAP/Łukasz Pawłowski/OP

Oceń