Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Michał Korościel
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Marcin Łukasik
Agnieszka Więdłocha , Maciej Stuhr
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Jak za 10 lat mogą wyglądać banki?

24.03.2018 13:39
xxx biznes

Zdaniem 90 proc. Polaków w ciągu 10 lat własnoręczny podpis zostanie zastąpiony elektronicznym, obsługa w większości oddziałów będzie automatyczna, a prawie wszystkie sprawy będzie można załatwić przy pomocy bankowej aplikacji mobilnej.    

Banki przyszłości będą z pewnością jeszcze wygodniejsze, lepiej wspierające człowieka w jego finansowych decyzjach. Umożliwią to nowe technologie, które - jak wynika z badania #finanseprzyszłosci przeprowadzonego przez IBRiS dla Banku Millennium - klienci, mimo początkowego zdziwienia, coraz chętniej akceptują. - W perspektywie 10 lat odziały banków nie znikną, ale zdaniem badanych zamienią się w placówki w pełni automatyczne - mówi Wojciech Rybak, członek zarządu Banku Millennium.

Jeszcze kilka lat temu bankowość internetowa i mobilna były dodatkiem do obsługi oddziałowej. W przyszłości większość operacji będzie wykonywana za pośrednictwem bankowości mobilnej i bankomatów. Główne trendy technologiczne to sztuczna inteligencja i doradztwo robotów. Samouczące się chat-boty sprawią, że klienci prostą komendą tekstową lub głosową będą mogli dokonać przelewu lub sprawdzić stan konta.

  • Aż 92 proc. sądzi, że za 10 lat większość spraw takich jak założenie lokaty czy wzięcie pożyczki będzie można załatwić przy pomocy wirtualnej rzeczywistości bez konieczności wizyty w oddziale 
  • Blisko 80 proc. pytanych deklaruje, że w 2028 r. będzie brała kredyt lub zakładała lokatę w bankomacie lub za pomocą aplikacji mobilnej
  • Za 10 lat do banku czy bankomatu będziemy się logować odciskiem palca, komendą głosową lub głębokim spojrzeniem prezentującym tęczówkę oka -  sądzi tak ponad połowy badanych.
  • ponad 35 proc. przewiduje, że 2028 roku możliwe będzie logowanie do banku przy pomocy Facebooka lub innego portalu społecznościowego
  • aż 84 proc. jest zdania, że za 10 lat będzie można za pomocą aplikacji bankowej zamówić jedzenie, a nawet kupić ubranie (uważa tak 77 proc. pytanych)  

- Telefon z zainstalowaną aplikacją bankową stanie się dla nas centrum świata finansów i usług pozabankowych – komentuje wyniki badań Wojciech Rybak, członek zarządu Banku Millennium.

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w dniach 27 listopada – 1 grudnia 2017 r. na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 do 60 lat deklarujących posiadanie konta bankowego.

MarketNews24/OP

Oceń
Tagi