Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Michał Korościel
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Marcin Łukasik
Agnieszka Więdłocha , Maciej Stuhr
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Jak poradziliśmy sobie z RODO

13.08.2018 16:04
xxx biznes

Światowy oraz krajowy rynek są chłonne na rozwiązania typu Marketing Automation, a znaczenie i udział tych rozwiązań stale się zwiększa. Rozwiązania te korzystają z coraz to nowszych kanałów komunikacyjnych prześcigając się w oferowanych możliwościach. Rewolucję w tej dziedzinie, mającej dużo wspólnego z przetwarzaniem danych osobowych, wprowadziło w RODO.

Wprowadzoną funkcjonalnością, czyniącą system zgodny w Rozporządzeniem, jest zapewnienie realizacji prawa do bycia zapomnianym, czyli możliwości usunięcia wszystkich powiązanych ze sobą danych użytkownika. Usunięcie profilu wiąże się z zaprzestaniem działań kampanii dla danego użytkownika i skasowaniem wszystkich zgromadzonych danych. Również w obrębie przeglądarki jak i samej polityki haseł należy pamiętać o stosownych poziomach bezpieczeństwa.

- Sama polityka haseł to dobra praktyka, która niewątpliwie w kontekście RODO powinna być przestrzegana - mówi Michał Kucia, product manager SAREhub. - Jeśli natomiast chodzi o rozwiązanie Marketing Automation, bazujące na kodach śledzących, wdrażanych na stronę klienta, to powinno dawać użytkownikowi możliwość zaznaczenia opcji braku śledzenia jego akcji na danej stronie w przeglądarce.

Taki wybór skutkuje brakiem odłożenia się w systemie jakichkolwiek informacji. Funkcjonalność ta którą wdrożyliśmy, daje więc użytkownikowi konkretny wybór i sprawia to, że posiada on pełny wpływ na zabrane o nim dane.

SAREhub - rozwiązanie giełdowej spółki SARE SA typu Marketing Automation - zostało w pełni dostosowane do tych wymagań. W tym celu zawarliśmy w systemie rejestr czynności, zawierający wszystkie zdarzenia dotyczące przetwarzania danych osobowych. Przez zdarzenie rozumiemy tutaj element konkretnego scenariusza np. wejście na stronę, po którego spełnieniu następuje dla użytkownika zdefiniowana wcześniej akcja. Może być nią przykładowo wysyłka wiadomości z porzuconym koszykiem, wysyłka rekomendacji czy powiadomień push (które w ostatnim czasie cieszą się wzrastającą popularnością).

Oceń
Tagi