Słuchaj
Damian Michałowski, Michał Korościel
Damian Michałowski, Michał Korościel
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Justyna Dżbik, Kamil Nosel
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Google próbuje dorównać Snapchatowi, wprowadza własny format "Stories"

13.02.2018 16:23

Google wprowadziło we wtorek swoje własne "opowiadania". Chce rywalizować ze Snapchatem i Instagramem, korzystając z opartych na obrazie artykułów prasowych skierowanych do użytkowników telefonów komórkowych i tabletów.

Google próbuje dorównać  Snapchatowi, wprowadza własny format "Stories" fot. Jacek Dominski/East News

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - Biznes na Facebooku

Treść jego "opowiadań" początkowo pochodzi z takich magazynów jak CNN, Washington Post, Conde Nast, Wired i US People magazine, i są zaprojektowane tak, by  na urządzeniach mobilnych ładowały się znacznie szybciej, niż konwencjonalne artykuły i filmy.

- Na urządzeniach mobilnych użytkownicy przeglądają wiele artykułów, ale angażuje ich tylko kilka z nich - powiedział Rudy Galfi.

- Obrazy, filmy wideo i grafika pomagają w jak najszybszym skupieniu uwagi czytelników i angażują ich poprzez wciągające i łatwe w użyciu informacje wizualne - dodał.

Google twierdzi, że ich format to "nowatorski sposób opowiadania wciągających opowieści" bez "zbyt wysokich kosztów uruchomienia, szczególnie w przypadku małych wydawców".

"Opowiadania" można czytać na komputerze, chociaż jego promotorzy stwierdzili, że najbardziej wciągające jest przeglądanie ich na telefonach komórkowych.

Zagłosuj

Czy będziesz korzystać z Google "Stories"?

"Stories zapewnia "dużą swobodę redakcyjną twórcom treści" - twierdzi Google.

Google zadecydowało, że planuje wprowadzić "historie do większej liczby produktów w Google i rozszerzyć sposoby ich wyświetlania w wyszukiwarce Google".

tsz/fg/jh/GOOGLE/Facebook/OP

Oceń