Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Michał Korościel
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Marcin Łukasik
Agnieszka Więdłocha , Maciej Stuhr
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Niemal 80% Polaków kupi prezenty świąteczne w sieci

18.12.2018 12:12
xxx biznes

Blisko 80% polskich konsumentów prezenty świąteczne kupi w tym roku w sieci, podał FedEx. Badanie przeprowadzone równolegle w Polsce, Czechach i na Węgrzech pokazuje, że podobny trend widać również w innych krajach regionu.

prezenty świąteczne fot. freestocks.org on Unsplash

"Jak pokazuje badanie, 79% Polaków, 82% Czechów i 72% Węgrów tegoroczne prezenty świąteczne kupi w sklepach internetowych. Z 27 milionami internautów Polska stanowi jeden z najbardziej rozwiniętych krajów regionu pod względem korzystania z sieci. Według danych firmy Gemius, Polscy internauci nie stronią od zakupów w sieci - przynajmniej raz zrobiło to 56% z nich. Wiele wskazuje na to, że podczas tegorocznego sezonu świątecznego ten odsetek jeszcze wzrośnie" - wynika z badania przeprowadzonego przez Lightspeed Research na zlecenie FedEx.

W każdym z badanych krajów nieco inna grupa wiekowa okazała się najbardziej chętna, by poszukiwać prezentów świątecznych w sieci.

"Wśród naszych czeskich sąsiadów najmłodsza badana grupa faktycznie okazała się najbardziej zaznajomiona z tematem zakupów online. W grupie wiekowej 18-24 aż 89% badanych planuje świąteczne zakupy w sieci. W Polsce dominują nieco starsi internauci (25-34 z wynikiem 89%), a na Węgrzech największe zainteresowanie wykazują badani w grupie 35-44 lata (78%)" - powiedział dyrektor zarządzający FedEx Express w Polsce Łukasz Wróbel, cytowany w materiale.

Badanie pokazuje również wysokie zainteresowanie zakupami online wśród seniorów - ponad dwie trzecie (68%) badanych Polaków w wieku 65+ planuje prezenty kupić online. Podobnie wyglądają plany zakupowe węgierskich (72%) i czeskich (76%) seniorów, wskazano także.

"FedEx wspiera wiele biznesów działających w sieci, zarówno w Polsce, jak i na świecie, na co dzień współtworząc rynek handlu online, stąd nie jestem zaskoczony wynikami badania. Konsumenci na całym świecie coraz bardziej doceniają wygodę tej formy zakupów, a przedsiębiorcy muszą dostosować się do tych trendów. Dla nas e-commerce to ważny, rosnący globalnie rynek, dlatego stale pracujemy nad rozwojem naszej sieci połączeń" - dodał Wróbel.

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie FedEx Express przez Lightspeed Research (Grupa Kantar) w drugiej połowie listopada wśród konsumentów z Polski, Czech i Węgier. W każdym z krajów w badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 600 osób w wieku 18-89 lat. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI.

ISBnews/OP

Oceń