Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Michał Korościel
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Marcin Łukasik
Agnieszka Więdłocha , Maciej Stuhr
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Facebook oskarżony o dyskryminowanie ze względu na płeć

19.09.2018 13:40
xxx biznes

Skarga została złożona do rządu USA. Oskarża się Facebooka i 10 innych firm o stosowanie systemu kierowania ofertami pracy na platformie w celu dyskryminacji ze względu na płeć.

facebook fot. Photo by Tim Bennett on Unsplash

Skarga została ogłoszona we wtorek przez American Civil Liberties Union, związek zwany Communications Workers of America i firmę prawa pracy, w imieniu trzech kobiet poszukujących pracy i grupy "tysięcy" członków reprezentowanych przez związek.

Zarzut dotyczy reklam miejsc pracy na Facebooku, które są kierowane wyłącznie do użytkowników płci męskiej. Zarzuca się również, że większość ofert dotyczyła pracy w dziedzinach zdominowanych przez mężczyzn, więc kobiety i osoby niebędące użytkownikami binarnymi nie mogły oglądać tych reklam. Facebook pozwala reklamodawcom kierować reklamy na podstawie płci i wieku, co jest sprzeczne z prawem obowiązującym w Ameryce, czytamy w skardze.

- Nie powinnam być wyłączona z możliwości usłyszenia o możliwości zatrudnienia tylko dlatego, że jestem kobietą - powiedziała Bobbi Spees, jedna z trzech kobiet wymienionych w skardze.

Rzecznik Facebooka Joe Osborne powiedział w oświadczeniu dla CNNMoney, że nie ma miejsca na dyskryminację na Facebooku.

- W naszej polityce jest to surowo zabronione, aw ciągu ostatniego roku wzmocniliśmy nasze systemy, aby jeszcze bardziej chronić się przed niewłaściwym wykorzystaniem - powiedział Osborne. - Facebook obroni się po rozpatrzeniu skargi - dodał.

ACLU zauważyło, że platformy internetowe takie jak Facebook zazwyczaj nie odpowiadają za treści publikowane przez innych.

- Jednak w tym przypadku Facebook robi znacznie więcej niż tylko publikowanie treści stworzonych przez innych - argumentowała grupa rzeczników.

- Stworzył architekturę dla tego dyskryminującego schematu marketingowego, umożliwiał i zachęcał reklamodawców do korzystania z niej, a także wyświetlał reklamy oparte na płci, zgodnie z preferencjami płciowymi pracodawców.

dw/wdb/Facebook/OP

Oceń
Tagi