Facebook już nie taki fajny - traci młodszych użytkowników

12.02.2018 13:36

Wraz z rosnącą liczbą mam, tatusiów i babć, Facebook traci młodszych użytkowników w Stanach Zjednoczonych w szybszym tempie niż wcześniej oceniano.

Facebook już nie taki fajny - traci młodszych użytkowników fot. East News

Według raportu eMarketer Snapchat przyciąga młodzież z Facebooka szybciej, niż należący do Facebooka Instagram.

Facebook, jednak wciąż rośnie na rynku amerykańskim, głównie ze względu na wzrost użytkowników ze starszych grup wiekowych.

Facebook ma problem w przyciąganiu i utrzymywaniu młodych ludzi, którzy od dawna są podstawową bazą użytkowników największej sieci społecznościowej na świecie.

Zagłosuj

Czy korzystasz z Facebooka?

Spodziewany jest pierwszy w historii spadek w grupie wiekowej 18-24 lata w USA, co stanowi spadek o 5,8 procent w tym roku. Po raz pierwszy, mniej niż połowa ludzi w przedziale wiekowym 12-17 ze Stanów Zjednoczonych, będzie na Facebooku, jest to spadek o 5,6%. W tym roku grupa wiekowa poniżej 12 lat odnotuje spadek o 9,3 procent, podał eMarketer. Oczekuje się, że ta sama tendencja utrzyma się w 2019 i 2020 r., 

Facebook straci w tym roku około dwóch milionów użytkowników poniżej 25 roku życia, a głównymi beneficjentami będą Snapchat i Instagram.

Raport mówi, że Snapchat zyska 1,9 miliona użytkowników w wieku poniżej 25 lat w 2018 r., A Instagram 1,6 miliona.

Snapchat, znany z znikających wiadomości, nadal będzie miał więcej użytkowników w wieku od 12 do 24 lat niż Instagram.

- Snapchat może w końcu doświadczyć wzrostu wśród starszych grup wiekowych, ponieważ przebudowuje swoją platformę, aby była łatwiejsza w użyciu -, powiedziała analityk eMarketer, Debra Aho Williamson.

- Pozostaje pytanie, czy młodsi użytkownicy będą nadal uważać Snapchata za fajnego, jeśli będzie na nim więcej rodziców i dziadków.

Facebook pozostaje najpopularniejszą siecią społecznościową na rynku amerykańskim, według szacunków 169,5 miliona użytkowników w tym roku, według eMarketer.

Ale szybciej rosnący Instagram będzie używany przez 104,7 milionów Amerykanów, a Snapchat osiągnie 86,5 miliona użytkowników, zgodnie z prognozą.

W ubiegłym roku, eMarketer przewidział, że Facebook po raz pierwszy w swojej historii doświadczy spadku liczby młodych ludzi.

Raport zeszłorocznej firmy inwestycyjnej Piper Jaffray pokazał, że Snapchat jest preferowaną siecią społecznościową dla nastolatków w USA, z 47 procentami korzystających z platformy.

rl/dw/OP

Oceń