Biedronka ma najlepsze ceny, ale duże zakupy najlepiej robić w Auchan

13.09.2018 12:20

Biedronka oferuje najlepsze ceny i najatrakcyjniejsze promocje, na duże zakupy spożywczo-przemysłowe najlepiej jest wybrać się do Auchan, a Tesco i Kaufland wyróżniają się szerokim wyborem produktów i kategorii, wynika z Monitora sieci handlowych ARC Rynek i Opinia.

auchan fot. Andrzej Stawinski/East NEws

- Polski rynek handlu detalicznego jest bardzo konkurencyjny - przecięty shopper zna 16 różnych marek sieci handlowych, a w przeciągu ostatnich 30 dni skorzystał z aż 5 różnych sieci. Nic dziwnego, że sieci walczą o konsumenta nie tylko dopieszczając go różnymi promocjami, ale też dbając o wyrazisty, wyróżnialny na tle konkurentów wizerunek - powiedział badacz z ARC Rynek i Opinia Filip Owczarek.

-Poznanie klientów różnych sieci pozwoliło poznać ich zwyczaje zakupowe, jak współkorzystają z różnych sklepów, często realizując w nich różne misje zakupowe np. robią regularne, codzienne zakupy w Biedronce, ale szukają nowości i "ciekawostek" w Lidlu" - dodał.

W kategorii "niskie ceny" ankietowani wskazywali najczęściej sieci: Biedronka (78%), Kaufland (72%), Lidl i Tesco (po 71%).

W kategorii "duże zakupy spożywczo-przemysłowe" wskazywano odpowiednio: Auchan (77%), Tesco (76%) i Kaufland (75%).

- Badając wizerunek nie zapomnieliśmy też o takich aspektach, jak: nowoczesność, postrzeganie jako atrakcyjnego cenowo, o szerokim asortymencie dla kilku różnych kategorii, o intuicyjnym układzie, czy oferowaniu dobrego pieczywa i posiadaniu miłej obsługi. Tymi ostatnimi, nadal często pożądanymi cechami, bardzo silnie walczą małe, osiedlowe sklepy spożywcze nie zrzeszone w żadnej sieci - wskazał też Owczarek.

W kategorii "nieduże zakupy po drodze" ankietowani wskazywali najczęściej: mały sklep osiedlowy, nie sieciowy (85%), Społem (83%), Lewiatan (83%) i Żabka (77%).

W kategorii "sprawna i miła obsługa" wskazywano odpowiednio: mały sklep osiedlowy, nie sieciowy (81%), Piotr i Paweł (79%) oraz Społem (77%).

Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online) wśród mieszkańców miejscowości powyżej 5 tysięcy mieszkańców, próba N=2554. Wywiady przeprowadzono z osobami wieku 18+, odpowiedzialnymi za decyzje zakupowe oraz wybór marki sklepu, w którym dokonywane są zakupy spożywczo-przemysłowe. Termin realizacji badania: lipiec 2018.

ISBnews/OP

Oceń
Tagi