Zamknij

Kolejna wpadka mBanku. Klienci mieli dostęp do cudzych rachunków

25.08.2020 13:13
Wpadka mBanku. Klienci mieli dostep do cudzych kont
fot. Shutterstock/Piotr Swat (ilustarcyjne)

Nowi klienci mBanku mieli dostęp do cudzych kont. Bank tłumaczy się z pomyłki, którą odczuć mogło nawet 200 osób.

Portal Niebezpiecznik.pl poinformował kolejnej o wpadce mBanku. O ile bank z poprzedniej afery wizerunkowej związanej z omyłkowym przesłaniem wiadomości do klientów wyszedł obronną ręką, o tyle ostatni błąd mógł nieść za sobą większe konsekwencje.

Przez błąd mBanku niektórzy klienci uzyskali dostęp do cudzych kont i mogli przeglądać np. historię transakcji.

mBank zalicza kolejną wpadkę. O co chodzi?

Sprawa zaczęła się od wiadomości, którą portal otrzymał od nowego klienta mBanku. Czytelnik opisał procedurę założenia konta w banku i przypadki, które jej towarzyszyły.

Zobacz także

„Już podczas zakładania okazało się że w ich bazie widnieje już numer mojego dowodu jako właściciela subkonta mimo że nie miałem z nimi do tej pory do czynienia a właściciel konta jest mi obcy. Następnie okazało się, że mój numer telefonu został już przypisany do innej osoby która dostała powiadomienie że jej numer został zmieniony na mój, ja w międzyczasie otrzymałem SMS z hasłami do realizacji transakcji (…) były to hasła tej osoby” – opisuje klient mBanku.

Zobacz także

Klienci, których dotyczy sprawa mieli skontaktować się ze sobą i wyjaśnić sprawę. W międzyczasie bank zablokował obydwa konta tłumacząc się usterką techniczną. Nowy klient mBanku napisał także, że uruchomił też aplikację. Ku jego zaskoczeniu, znalazły się tam dane innego użytkownika wraz z pełną historią transakcji, których dokonał.

Nasz Czytelnik mógł przeglądać historię rachunku innej osoby i wypłacać cudze pieniądze, ale — ze względu na specyfikę błędu, dane w profilu należały do niego 

– opisuje portal Niebezpiecznik.pl

Jak czytamy w serwisie, najprawdopodobniej rachunek stałego lub byłego klienta mBanku „był nadpisywany danymi nowego, świeżego klienta mBanku, który dopiero co założył konto” – wyjaśnia Niebezpiecznik.pl.

Zobacz także

Zapytaliśmy mBank o sytuację, którą opisał portal. W odpowiedzi czytamy, że na podobny błąd mogło trafić 200 osób.

Niespełna 200 klientów wskutek błędu mogło zalogować się na rachunek innej osoby. Ograniczyliśmy dostęp do tych rachunków. Pieniądze klientów są bezpieczne, a bank bierze odpowiedzialność za konsekwencje tej sytuacji

- wyjaśnił w odpowiedzi na pytanie radiazet.pl Piotr Rutkowski zastępca rzecznika prasowego

Przedstawiciel mBanku dodał, że bank kontaktuje się z każdą osobą, której tej problem dotyczy. Chodzi zarówno o te osoby, które mogły zalogować się na cudze konta, jak i te, do których te konta należą.

"Podjęliśmy wszystkie działania, których wymaga od nas prawo, interes i bezpieczeństwo klientów. Bardzo przepraszamy wszystkich klientów, których ten problem dotknął" – czytamy w odpowiedzi od mBanku.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin  

 RadioZET.pl/Niebezpiecznik.pl