Oceń
Podwójnie liczone transakcje i wyzerowane konta. Idea Bank od wtorku walczył z potężną awarią. W środę popołudniu poinformowano o usunięciu błędu w księgowaniu.
Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin
Transakcje kartą zostały zdublowane, infolinia nie funkcjonuje, a z kont klientów znikają środki. Klienci Idea Banku w serwisie Down Detector opisują problemy z płatnościami.
O skutkach awarii przeczytamy także na profilu banku na Facebooku.
„Bardzo przepraszamy za tę sytuację. Aktualnie trwają prace naprawcze, mające na celu jak najszybsze wyeliminowanie błędu księgowania. Prosimy jeszcze o chwilę cierpliwości - zaistniała kwestia może zostać rozwiązana w przeciągu najbliższych godzin i środki powrócą na konto” – napisano w odpowiedzi Idea Banku na post jednego z klientów na Facebooku.
Oświadczenie Idea Banku:
„19 listopada 2019 r. w wyniku błędu systemowego zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez klientów w okresie weekendowym tj. 16-18 listopada 2019 r. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada 2019 r.
Przyczyna błędu została zdiagnozowana. Aktualnie Bank pracuje nad jej jak najszybszym rozwiązaniem, a sam błąd został już 19 listopada zgłoszony do dostawcy systemu bankowego. Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj do końca dnia – zostaną wprowadzone korekty błędnych transakcji na rachunkach klientów. W następnych dniach Bank będzie dokonywał korekt ewentualnych konsekwencji błędu, np. naliczonych nienależnie odsetek od debetu. Klienci, którzy zauważyli nieprawidłowość na swoich kontach nie muszą dokonywać żadnych zgłoszeń – zwrot środków zostanie dokonany automatycznie.
Przepraszamy klientów za wszystkie niedogodności, w tym za automatyczną wysyłkę sms-ów o rzekomym przekroczeniu salda na kartach płatniczych”
W środę popołudniu Idea Bank poinformował o usunięciu błędy w księgowaniu rachunków klientów.
"Wszyscy klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków poprzez odpowiednią korektę na należących do nich rachunkach" - podał bank.
RadioZET.pl/Bankier.pl
Oceń artykuł
