„Wyczyszczone” konta klientów. Poważna awaria Idea Banku

20.11.2019 11:37
Idea Bank. Awaria. Wyczyszczone konta i zdublowane transakcje
fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News (ilustracyjne)

Podwójnie liczone transakcje i wyzerowane konta. Idea Bank od wtorku walczył z potężną awarią. W środę popołudniu poinformowano o usunięciu błędu w księgowaniu.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin  

Transakcje kartą zostały zdublowane, infolinia nie funkcjonuje, a z kont klientów znikają środki. Klienci Idea Banku w serwisie Down Detector opisują problemy z płatnościami.

O skutkach awarii przeczytamy także na profilu banku na Facebooku.

„Bardzo przepraszamy za tę sytuację. Aktualnie trwają prace naprawcze, mające na celu jak najszybsze wyeliminowanie błędu księgowania. Prosimy jeszcze o chwilę cierpliwości - zaistniała kwestia może zostać rozwiązana w przeciągu najbliższych godzin i środki powrócą na konto” – napisano w odpowiedzi Idea Banku na post jednego z klientów na Facebooku.

Zobacz także

Oświadczenie Idea Banku:

„19 listopada 2019 r. w wyniku błędu systemowego zostały podwójnie  zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych  dokonanych przez klientów w okresie weekendowym tj. 16-18 listopada 2019 r. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada 2019 r.

Przyczyna błędu została zdiagnozowana. Aktualnie Bank pracuje nad jej jak najszybszym rozwiązaniem, a sam błąd został już 19 listopada zgłoszony do dostawcy systemu bankowego. Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj do końca dnia – zostaną wprowadzone korekty błędnych transakcji na rachunkach klientów. W następnych dniach Bank będzie dokonywał korekt ewentualnych konsekwencji błędu, np. naliczonych nienależnie odsetek od debetu. Klienci, którzy zauważyli nieprawidłowość na swoich kontach nie muszą dokonywać żadnych zgłoszeń – zwrot środków zostanie dokonany automatycznie.

Przepraszamy klientów za wszystkie niedogodności, w tym za automatyczną wysyłkę sms-ów o rzekomym przekroczeniu salda na kartach płatniczych”

Zobacz także

W środę popołudniu Idea Bank poinformował o usunięciu błędy w księgowaniu rachunków klientów.

"Wszyscy klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków poprzez odpowiednią korektę na należących do nich rachunkach" - podał bank.

Zobacz także

RadioZET.pl/Bankier.pl