Nie masz zaległości w ZUS? Zaświadczenie można otrzymać online

20.11.2019 09:04
Zaświadczenie o niezaleganiu w składkach na ZUS - wniosek
fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News (ilustracyjne)

Potwierdzenie systematycznego opłacania składek jest wymagane na przykład, gdy staramy się o kredyt. Jak je zdobyć? 

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin  

Zakład Ubezpieczeń Społecznych na wniosek podatnika może potwierdzić, że ten rzetelnie opłaca składki. Zaświadczenie o niezaleganiu ze składkami może przydać się w banku lub jeśli podatnik chce startować w przetargu.

Zaświadczenie o niezaleganiu ze składkami. Jak złożyć wniosek?

Jak informuje ZUS, już teraz można uzyskać zaświadczenie przez internet korzystając z serwisu Biznes.gov.pl. Elektroniczny wniosek o takie zaświadczenie można było do tej pory złożyć przez Platformę Usług Elektronicznych - PUE ZUS.

Zobacz także

Teraz złożenie wniosku i odbiór zaświadczenia są możliwe także przez serwis Biznes.gov.pl. Ubezpieczony nie musi płacić za wydanie takiego zaświadczenia, a na sam dokument poczeka maksymalnie tydzień – zapewnia ZUS.

Na Biznes.gov.pl oferujemy już bardzo popularną usługę "niezalegania w podatkach". Dołączenie usługi "niezalegania w ZUS" przybliża nas do realizacji postulatu "cyfrowego jednego okienka". To także kolejny krok w rozwoju portalu oraz uproszczeniu życia małych i średnich przedsiębiorców 

– mówi minister rozwoju Jadwiga Emilewicz.

Aby zalogować się do platformy biznes.gov.pl ubezpieczony potrzebuje Profilu Zaufanego lub e-dowodu. Dane we wniosku są częściowo uzupełnione z automatu, podatnik musi jedynie uzupełnić wniosek o cel jego złożenia. Dokument należy podpisać Profilem Zaufanym lub podpisem elektronicznym. Kiedy ZUS rozpatrzy wniosek, poinformuje podatnika, że zaświadczenie jest gotowe do pobrania.

 

Zaświadczenie o niezaleganiu ze składkami ZUS
fot. biznes.gov.pl

RadioZET.pl/ZUS