Wina bezalkoholowe coraz lepiej sprzedają się w Polsce

16.09.2019 19:55
Wino bezalkoholowe. W ciągu roku sprzedaż wzrosła ponad 8-krotnie. Cena
fot. Smeilov Sergey/Shutterstock (ilustracyjne)

Aż ośmiokrotnie wzrosła w ciągu roku sprzedaż wina bezalkoholowego w Polsce. "Rzeczpospolita" zaznaczyła, że białe czy czerwone wino bez procentów zawiera również mniej kalorii.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Wino bezalkoholowe jest coraz popularniejsze w Polsce. Jak podała "Rzeczpospolita", w ciągu roku sprzedaż wina bez alkoholu wzrosła ośmiokrotnie, a wina musującego bez procentów aż 11-krotnie.

Milionowa sprzedaż

Według danych firmy badawczej Nielsen, pomiędzy lipcem 2018 a lipcem 2019 roku wartość sprzedanego wina bez procentów wzrosła z 0,5 mln zł do blisko 4 mln zł, a sprzedaż wina musującego ze 122 tys. zł do 1,4 mln zł.

Zobacz także

Zdaniem gazety to efekt wzrostu popularności alkoholi bezalkoholowych - głównie piwa. Jednak nadal wino bez procentów trudniej znaleźć w polskich sklepach.

W pierwszej połowie tego roku wina bezalkoholowe można było kupić w co dziesiątym spożywczym sklepie małoformatowym (do 300 metrów kwadratowych powierzchni). Dla porównania rok wcześniej taki produkt oferowała tylko co dwudziesta placówka.

Ponadto od stycznia do czerwca 2019 roku klienci sklepów małoformatowych wydali na wina bezalkoholowe prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej. 

Okazuje się, że wina bezalkoholowe są pozbawione nie tylko procentów. - Obniżając poziom alkoholu do zera, redukujemy zawartość kalorii o 70 procent - podkreślił Grzegorz Bartol, wiceprezes firmy Bartex, cytowany przez "Rz".

Zobacz także

Jak powstaje wino bezalkoholowe? 

Przechodzi ono taki sam proces produkcyjny, co wino z procentami. Jest poddawane fermentacji alkoholowej i czasami nawet leżakuje w beczkach.

Jednak przed butelkowaniem usuwany jest z niego alkohol. W rozmowie z dziennikiem Jakub Nowak, prezes JNT Group, powiedział, że najpopularniejsza jest metoda wirujących stożków, destylacji w próżni czy odwróconej osmozy.

Do tej pory żaden duży dyskont spożywczy nie wprowadził do swojej oferty wina bezalkoholowego. - Dla rozwoju rynku kluczowy będzie nadchodzący okres Świąt i Nowego Roku - prognozował Adam Dużyński, analityk rynku alkoholi w Nielsenie, w rozmowie z gazetą.

Zobacz także

RadioZET.pl/Rzeczpospolita