Właściciel psa wykupił dla weterynarzy reklamę za 6 mln dolarów

29.01.2020 18:57
W podziękowaniu dla weterynarzy wykupił reklamę za 6 mln dolarów podczas Super Bowl
fot. uwmadison/YouTube (screen)

W podziękowaniu dla weterynarzy za uratowanie swojego psa, właściciel firmy Weathertech wykupił za 6 mln dolarów reklamę w przerwie Super Bowl - finału ligi futbolu amerykańskiego. 

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Jak podała telewizja WMTV, pies rasy golden retriever imieniem Scout to nieoficjalna maskotka firmy Weathertech, produkującą akcesoria samochodowe.

Latem ubiegłego roku u Scout wykryto guz w sercu. Weterynarze przez złośliwego raka dawali psu miesiąc życia. Pomimo że specjaliści dawali zwierzęciu jeden procent szans na przeżycie, właściciel zwierzęcia - David MacNeil - postanowił walczyć o jego życie.

Zobacz także

Scout trafił do University of Wisconsin School of Veterinary Medicine, gdzie został poddany radioterapii i chemioterapii. Po miesiącu wysiłków weterynarzy okazało się, że guz zmniejszył się o 78 procent. Obecnie praktycznie w ciele psa nie ma po nim śladu.

- Scout jest swego rodzaju idealnym pacjentem, ponieważ bardzo dobrze tolerował różne rodzaje terapii. Jego nowotwór dobrze zareagował na leczenie, a my byliśmy w stanie utrzymać jego jakość życia na bardzo wysokim poziomie - tłumaczył David Vail, profesor z UW School of Veterinary Medicine, cytowany przez WMTV.

Za uratowanie psa David MacNeil, właściciel firmy Weathertech, postanowił w bardzo niestandardowy sposób podziękować weterynarzom. Wykupił z 6 mln dolarów (w przeliczeniu ponad 23 mln zł) trzydziestosekundowy spot w przerwie meczu Super Bowl. Finał ligi futbolu amerykańskiego odbędzie się 2 lutego w Miami

Zobacz także

Mecz najlepszych drużyn ligi NFL należy do najlepiej oglądanych wydarzeń w amerykańskiej telewizji. Ubiegłoroczny finał śledziło przed telewizorami ponad 98 mln osób. Dlatego o możliwość wyemitowania nawet krótkiego spotu w przerwie spotkania biją się najwięksi reklamodawcy.

W 30-sekundowym spocie nie tylko krótko przedstawiono historię Scouta, ale również zachęcono do charytatywnych wpłat na rzecz weterynarzy z Wisconsin. 

RadioZET.pl/WMTV