Volkswagen kończy z kultowymi samochodami "Beetle"

Olga Papiernik
14.09.2018 13:28
volkswagen beetle
fot. jamie dacus on Unsplash

Volkswagen ogłosił, że w czwartek zakończy produkcję kultowych samochodów "Beetle" w 2019 roku po dodaniu dwóch ostatnich wersji pojazdów w kształcie robaka.

Volkswagen Beetle

Zaokrąglony sedan, który otrząsnął się z nazistowskiego pochodzenia, by stać się globalnym autem, zostaje wyłączony, ponieważ Volkswagen kładzie nacisk na samochody elektryczne i większe pojazdy rodzinne.

- Utrata chrząszcza po trzech pokoleniach, po prawie siedmiu dekadach, wywoła emocje wielu oddanych fanów Beetle'a - powiedział Hinrich Woebcken, prezes Volkswagen Group of America.

Volkswagen zamierza zaoferować dwa modele finałowej wersji w wersjach coupe i cabrio. Samochody będą zawierać informacje o wcześniejszych wersjach i będą wyceniane na 23 tys. dolarów, a nawet więcej, podała firma.

Historia pojazdu sięga czasów nazistowskich, po raz pierwszy opracowany przez Ferdinanda Porsche przy wsparciu Adolfa Hitlera, który w 1937 r. założył państwowy Volkswagenwerk lub "The People's Car Company". Po wojnie kraje sprzymierzone ostatecznie uczyniły Volkswagen priorytetem, starając się ożywić niemiecki przemysł samochodowy.

Sedany zadebiutowały w USA w latach pięćdziesiątych, ale sprzedaż była słaba, po części dzięki nazistowskiemu korzeniowi firmy.

Samochód zyskał popularność dzięki filmowi Disneya z 1968 roku "The Love Bug" opowiadającego historię wyścigowego Volkswagena z własnym umysłem.

Andy Warhol wykonał odbitki z Beetle'em, które znalazły się na okładce "Abbey Road", ostatniego albumu Beatlesów, który zostanie nagrany.

Sprzedaż w USA zakończyła się w 1979 roku, ale pojazd nadal był produkowany w Meksyku i Brazylii, według Car and Driver. VW ożywił "New Beetle" w Stanach Zjednoczonych w 1997 roku. Ale sprzedaż Beetle spadła o 3,2 procent do 15,667 w 2017 roku w Stanach Zjednoczonych, co stanowi ułamek sprzedaży dla sedanów Jetta i Passat. Podczas Detroit Auto Show w styczniu niemiecki producent samochodów zaprezentował odnowioną wersję Jetty, a także reklamował Atlas, nowy średniej wielkości SUV.

VW nadal zajmuje się odbudowaniem zaufania po skandalu "dieselgate", który wybuchł we wrześniu 2015 r.

Zobacz także

Firma, która już opłaciła kosztowne rozliczenia rządowe, walczy o miliardy dolarów z dodatkowymi roszczeniami złożonymi przez akcjonariuszy, którzy widzieli, że ich akcje tracą na wartości po tym, jak władze rozwiązały VW w związku z instalacją tak zwanych "urządzeń pokonujących" w 11 milionach samochodów na całym świecie, aby oszukać regulacyjne testy emisji.

jmb/dg/dw/OP