Zamknij

Uber: Polacy w czołówce najmniej awanturujących się pasażerów

21.02.2020 08:22
Uber. Polacy w czołówce najmniej awanturujących się pasażerów
fot. Mariusz Gaczynski/East News

Polscy użytkownicy Ubera znaleźli się w światowej czołówce najmniej awanturujących się pasażerów. Jak kierowcy oceniają klientów?

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Facebooku

To nietypowy ranking. Uber po raz pierwszy w swojej historii dzieli się danymi, dotyczącymi ocen użytkowników korzystających z aplikacji. Jak wynika z raportu “Uber Rider Ratings Report”, polscy użytkownicy zajęli wysokie, piąte miejsce na świecie wśród 69 krajów, w których dostępna jest aplikacja.

Autorzy raportu wskazują, kiedy kierowcy mają do czynienia z najgrzeczniejszymi pasażerami i w których miastach użytkownicy odnotowują najwyższe oceny.

Zobacz także

Jak tłumaczy Uber, to nie tylko pasażerowie mają możliwość oceny kierowcy, z którym odbyli podróż. 1 lub 5 gwiazdek daje użytkownikom także kierowca. Takie oceny są anonimowe. Jakich not doczekali się użytkownicy na całym świecie?

Oto analiza ocen otrzymanych przez użytkowników w 2019 roku:

Najlepiej oceniani są pasażerowie w Chorwacji i w Paragwaju. Podium z dobrymi notami zamykają Niemcy. Na kolejnych miejscach są odpowiednio Ukraińcy, Polacy, Hiszpanie i Portugalczycy. Listę krajów w rankingu najlepiej ocenianych pasażerów zamyka Argentyna, Chile i Japonia.

Zobacz także

W których regionach Polski użytkownicy zebrali najwyższe oceny? Przypomnijmy, że użytkownicy Ubera mogą korzystać z transportu w siedmiu miastach: w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i na Śląsku. Okazuje się, że to właśnie Ślązacy cieszą się najlepszą opinią wśród kierowców. Na kolejnych miejscach jest Poznań, Kraków, Trójmiasto, Łódź, Wrocław i na końcu – Warszawa.

Na 5 gwiazdek od kierowcy najczęściej można liczyć między 6 a 10 rano – wynika z analizy. Największą szansę na dobre noty pasażerowie mają w poniedziałki. Z kolei najniższe noty trafiają na konto pasażerów zwykle od północy do czwartej nad ranem.

Zobacz także

Firma przepytała kierowców, czego nie lubią w pasażerach. Oto 5 rad, jak poprawić swoje notowania w Uberze.

Pierwszą z nich jest unikanie spóźnień. Kierowcy narzekają także na trzaskanie drzwiami i słuchanie głośnej muzyki. Niemile widziane jest też jedzenie i picie podczas wspólnego przejazdu, a także lekceważenie zasad bezpieczeństwa.

RadioZET.pl/mat.pras