Uber wprowadził możliwość zamawiania przejazdów bez smartfona

03.09.2019 14:36
Uber wprowadził w Kanadzie możliwość zamawiania przejazdów bez smartfona
fot. Mateusz_Szymanski/Shutterstock (ilustracyjne)

Koniec z zamawianiem przejazdów Ubera przez smartfona. Przynajmniej na lotnisku w kanadyjskim Toronto, gdzie postawiono specjalne automaty pozwalające zarezerwować transport Ubera. 

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Uber, globalny lider rynku wspólnych przejazdów po największych miastach, zbudował swoją pozycję dzięki aplikacji mobilnej pozwalającej na zamawianie tanich przejazdów.

Jednak amerykańska firma zaprezentowała urządzenie, które pozwala na skorzystanie z Ubera bez smartfona.

Jak podał portal Business Insider, na lotnisku Toronto-Lester B. Pearson Uber zainstalował kioski pozwalające na zamówienie przejazdu z portu lotniczego na przykład do centrum stolicy kanadyjskiego stanu Ontario.

Zobacz także

Ma to ułatwić skorzystanie z Ubera przez przyjezdnych, którzy mają trudności z używaniem aplikacji mobilnej na przykład przez trudności językowe.

Jon Kantrowitz, dyrektor do spraw interface w Uberze, wyjaśnił na Twitterze, jak działa urządzenie. W kiosku przypominającym bankomat zainstalowane są dwa ekrany.

Większy o przekątnej 32 cali, na którym pojawiają się komunikaty oraz informacje o planowanym przejeździe, oraz mniejszy, 10,5-calowy tablet do sterowania urządzeniem. 

Zobacz także

Z automatem można się również komunikować za pomocą mikrofonu i głośników. Kantrowitz zaznaczył, że to prototyp nowego sposobu zamawiania przejazdów Ubera. Jednocześnie nie zdradził, w jakich lokalizacjach mogą pojawić się kioski Ubera.

Wykorzystaliśmy istniejący sprzęt, używany w zielonych hubach, który dodatkowo zmodyfikowaliśmy pod kątem szybkości, opłacalności i operacji” – napisał na Twitterze Kantrowitz.

Zobacz także

RadioZET.pl/Business Insider