UPC Polska nie będzie domagać się 400 tys. zł od emeryta

30.10.2019 19:56
UPC Polska nie będzie domagać się 400 tys. zł od emeryta z Mińska Mazowieckiego
fot. interwencja.polsatnews.pl (screenshot)

UPC Polska, które domagało się od emeryta z Mińska Mazowieckiego 400 tys. zł za zalanie serwerowni, odstąpiło od swoich żądań. Sprzęt został uszkodzony z powodu zalania mieszkania. 

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Jak podał portal Wirtualnemedia.pl, do awarii doszło 19 sierpnia tego roku. Emeryt mieszkający w Mińsku Mazowieckim zalał wynajmowane przez siebie mieszkanie. Woda dostała się również do znajdującej się pod nim serwerowni UPC Polska. Wszystkiemu winny był uszkodzony przewód za wanną.

"Przeżyłem szok"

Po dwóch miesiącach do seniora UPC Polska wysłało pismo z wezwaniem do zapłaty 400 tys. zł za poniesione straty za zalaną serwerownię. 

Zobacz także

- Przeżyłem szok i serce mało mi nie wyskoczyło. Jakim cudem do mnie takie roszczenia spływają. Tabletki uspokajające brałem. Nie wiem, dlaczego nie zwracają się do swojego towarzystwa ubezpieczeniowego. Jak jest zdarzenie na drodze, to się podaje polisę i nikt nikogo za kaptur nie ciągnie - powiedział emeryt w rozmowie z programem "Interwencja" Polsatu.

Kto był odpowiedzialny za uszkodzenie serwerowni?

- Lokator nie odpowiada za instalację zabudowaną, która jest w mieszkaniu. Trzeba by się zastanowić, czy odpowiada za nią właściciel, a może firma, która przeprowadzała remont, może spółdzielnia mieszkaniowa, a może producent rury - komentowała adwokat Beata Siemieniako, w rozmowie z Polsatem.

Zobacz także

UPC zmieniło zdanie

Po nagłośnieniu sprawy przez media, UPC Polska zmieniło swoje stanowisko.

- Uszkodzeniu uległ sprzęt sieciowy, instalowany blisko klientów, niezbędny do świadczenia usług szerokopasmowych. Spółka podjęła kroki zmierzające do pełnego wyjaśnienia okoliczności zdarzenia i ustalenia odpowiedzialności - podkreślił Michał Fura z biura prasowego UPC, cytowany przez Wirtualnemedia.pl.

Dodał, że w tym celu firma telekomunikacyjna zwróciła się również do lokatora mieszkania, z którego nastąpiło zalanie.

Po zapoznaniu się z jego stanowiskiem, przekazaliśmy mu informację, że nasze pismo nie ma charakteru wiążącego i zdecydowaliśmy, że nie będziemy podejmować wobec niego dalszych działań. Przykro nam z powodu zaistniałej sytuacji

Michał Fura, UPC Polska

Zobacz także

RadioZET.pl/Wirtualnemedia.pl