Zamknij

UOKiK ukarał firmę energetyczną. Miała wprowadzać klientów w błąd

04.03.2020 14:54
UOKiK ukarał firmę Proton Polska Energia. Miała ona wprowadzać błąd
fot. Bartlomiej Magierowski/East News (ilustracyjne)

Firma Proton Polska Energia podczas sprzedaży prądu i gazu miała wprowadzać klientów w błąd, podszywając się pod innego sprzedawcę - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Facebooku

Jak poinformował UOKiK, postępowanie przeciwko firmie Proton Polska Energia, występującej wcześniej jako Gasoenergia Polskie Zakłady Energetyczne, wszczęto po skargach od konsumentów i zawiadomieniach od rzeczników konsumenta.

Akwizytorzy podszywali się pod firmę energetyczną

Wynikało z nich, że przedstawiciele firmy odwiedzali konsumentów w domu podając się za dotychczasowego sprzedawcę energii lub gazu. Proponowali zawarcie nowej, korzystniejszej umowy lub informowali o konieczności przedłużenia albo aktualizacji starej.

Zobacz także

Jak podał UOKiK, dokumenty przekazywane konsumentom do podpisu miały być potwierdzeniem wykonanych czynności, jednak kiedy klienci otrzymywali fakturę - orientowali się, że zawarli umowę z nowym sprzedawcą.

Akwizytorzy informowali, że nowa umowa będzie korzystniejsza a opłaty niższe, co okazywało się nieprawdą.

Dodatkowo - według UOKiK, przedstawiciele Gasoenergia nie wydawali konsumentom kopii zawartych umów, co uniemożliwiało im zapoznanie się z ich treścią a także utrudniało dochodzenie ewentualnych roszczeń.

Zobacz także

Akwizytorzy zatajali też przed konsumentami również informację, że przy podpisywaniu umowy na sprzedaż energii podpisują też umowę na dostarczanie gazu i na odwrót.

Ponadto nie przekazywali informacji o przysługującym klientom prawie do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa w ciągu 14 dni.

- Wprowadzanie konsumentów w błąd co do tożsamości przedsiębiorcy jest nie tylko niezgodne z prawem, ale i nieetyczne. Tym bardziej, że ofiarami takich praktyk najczęściej padają osoby starsze, które są bardzo ufne, a często również samotne - podkreślił Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Zobacz także

RadioZET.pl/PAP