Netia dzwoniła do klientów bez ich zgody. Będą rekompensaty

03.07.2019 09:19
UOKiK: Netia dzwoniła do klientów bez ich zgody. Będą rekompensaty
fot. Antonio Guillem/Shutterstock (ilustracyjne)

Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) operator Netia bez zgody klientów dzwoniła z ofertami zawarcia umowy. Klienci mają otrzymać z tego tytułu rekompensaty.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

- Urząd wydał kolejną decyzję dotyczącą nachalnych telefonów od konsultantów. Firma Netia dzwoniła do konsumentów z ofertą zawarcia umowy choć nie miała na to ich zgody. Jest to niezgodne z prawem telekomunikacyjnym - powiedział Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Okazało się że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały Netii prawidłowo udzielone.

Zobacz także

Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej co jest niezgodne z przepisami. Mimo że Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów to nie zwalnia jej to z odpowiedzialności za jej działania

Marek Niechciał, prezes UOKiK

Dodał, że Netia zobowiązała się do zmiany zasad współpracy z partnerami i będzie pozyskiwać zgody abonentów na kontakt w celach marketingowych oraz zobowiąże do tego swoich partnerów, jeżeli będzie korzystała z ich gotowych baz.

- Konsumenci mogą liczyć na rekompensaty. Dotyczą one wszystkich osób, do których firma wykonywała telefony, nawet jeżeli nie zdecydowali się korzystać z usług Netii. Przykładowo osoby, które zawarły umowę z Netią i ją kontynuują otrzymają do wyboru trzy warianty: 120 zł nadpłaty na koncie abonenckim, albo mogą wypowiedzieć umowę bez konsekwencji finansowych lub zawrzeć nową umowę z niższymi opłatami - wyjaśnia Niechciał.

Zobacz także

Dodał on, że klienci w ramach rekompensaty mogą też uzyskać dostęp do programu antywirusowego lub kanału filmowego.

Jak informuje UOKiK rekompensaty przysługują też osobom, które nie zawarły umowy z Netią lub ją wypowiedziały.

Będą one mogły wybrać jedną z kilku opcji: zawrzeć nową umowę na preferencyjnych warunkach z np. niższym abonamentem lub mniejszą opłatą za aktywację usługi i sprzęt, albo dostęp do programu antywirusowego na rok lub kanału filmowego na sześć miesięcy.

Czas na skorzystanie z rekompensaty wynosi trzy miesiące od pojawienia się informacji na stronie internetowej Netii.

Zobacz także

RadioZET.pl/PAP