Tesco rozważa sprzedaż polskiego oddziału

30.09.2019 09:27
Tesco likwidacja 2019. Bloomberg: trwają rozmowy o sprzedaży polskiego oddziału
fot. ClimbWhenReady / Shutterstock (ilustracyjne)

Tesco rozważa sprzedanie polskiego oddziału – podał Bloomberg. Według agencji rozmowy na ten temat są na wstępnym etapie. Już kilka tygodni temu brytyjska sieć handlowa ogłosiła plany zamknięcia części hipermarketów w całym kraju.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Tesco, które jest obecne na polskim rynku od 24 lat, od kilku miesięcy zmaga się z problemami finansowymi. Do tej pory brytyjska sieć handlowa zaprzeczała spekulacjom, że może wycofać się z naszego kraju.

Według agencji Bloomberg, powołującej się na źródła zbliżone do sprawy, Tesco rozważa sprzedanie polskiego oddziału. Powodem ma być skoncentrowanie się na rozwoju sieci handlowej w Wielkiej Brytanii i nowych obiecujących rynkach.

Według informatorów Bloomberga rozmowy o sprzedaży polskiego oddziału Tesco są na bardzo wczesnym etapie, a sieć marketów może się jeszcze z niej wycofać.

Zobacz także

W czerwcu tego roku Tesco posiadało w całej Polsce 348 sklepów – najwięcej z krajów Europy Środkowo-Wschodniej, w których obecna jest brytyjska firma. Z powodu rosnącej konkurencji innych marketów oraz wprowadzenia niedziel handlowych Tesco w Polsce zaczęło notować coraz większe straty.

W ubiegłym roku odnotowało stratę operacyjną w wysokości 14 milionów dolarów. Brytyjska sieć zamknęła 62 sklepy w 2018 roku. Na tym się nie skończyło – w lipcu Tesco poinformowało o planach zamknięcia 8 hipermarketów. Zwolnieniami grupowymi objęto co najmniej 4 tys. pracowników w całej Polsce.  

Bloomberg przypomniał, że w ostatnich latach Tesco wycofało się m.in. ze Stanów Zjednoczonych czy Korei Południowej. Co więcej, już cztery lata temu brytyjska sieć sklepów miała rozważać wycofanie się z Europy Środkowo-Wschodniej. 

Zobacz także

Dodatkowo Tesco musi się zmagać z wyzwaniami na rynku w Zjednoczonym Królestwie – brexit oraz rosnąca sprzedaż produktów online może przynieść firmie kolejne kłopoty.

Według najnowszej strategii sprzedażowej Tesco w Polsce ma zrezygnować z wielkoformatowych sklepów na rzecz mniejszych marketów oraz ograniczyć oferowany asortyment, przede wszystkim przemysłowy.

Portal Wiadomościhandlowe.pl podkreślił, że sprzedaż sklepów Tesco w Polsce będzie wymagała zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Inspektorzy mogą być sceptycznie nastawieni do tej transakcji, ponieważ jest tylko kilku graczy na rynku hipermarketów i większych sklepów tzw. big boxy.

Zobacz także

RadioZET.pl/Bloomberg/Wiadomościhandlowe.pl