Zamknij

Szczepienia przeciw COVID-19 w sklepach Lidl, Kaufland, Aldi i Deichmann

11.08.2021 12:46
Szczepienia przeciw COVID-19 w sklepach Lidl, Kaufland, Aldi i Deichmann
fot. Marek BAZAK/East News

Niemieccy handlowcy chcą szczepić klientów na terenie sklepów. W kilkunastu najpopularniejszych obiektach handlowych odbędą się specjalne akcje, które mają zachęcić klientów do przyjęcia szczepionki.

Szczepienia to według rządu jedyna droga do zatrzymania pandemii koronawirusa. Politycy podkreślają, że postępy w Narodowym Programie Szczepień zdecydują o decyzji w sprawie kolejnego lockdownu.

Tymczasem nasi zachodni sąsiedzi idą o krok dalej i zapowiadają możliwość przyjęcia szczepionek w sklepach i supermarketach. Już kilkanaście niemieckich sieci handlowych połączyło siły i zamierza wspólnie promować profilaktykę przeciw koronawirusowi.

 

Szczepionki przeciw COVID-19 w sklepach Lidl, Kaufland, Aldi i Deichmann

 

Handel boi się powrotu obostrzeń i zamknięcia sklepów. Z informacji dziennika „Die Welt” wynika, że dotychczas przynajmniej jedną dawkę szczepionki przyjęło 51,75 mln Niemców. Jest to zbyt niski wynik, aby uniknąć czwartej fali.

Zdaniem HDE „oferty szczepień planowane przez handlowców powinny być realizowane przez przeszkolony personel w ścisłej współpracy z lokalnymi władzami zdrowotnymi”. W niektórych centrach handlowych akcje szczepień przeprowadzano już wcześniej. Możliwość zaszczepienia się mieli też kibice przed i po meczu Dynama Drezno z FC Ingolstadt.

Handlowcy mają nadzieję, że uda im się przekonać sceptyków i niezdecydowanych. Firmy detaliczne zaangażowane w tę kampanię mają codziennie kontakt z ponad 40 milionami klientów. Celem akcji jest edukowanie i motywowanie, ponieważ tylko dzięki skutecznej kampanii szczepień możemy na stałe wrócić do normalności

Stefan Genth, szef Niemieckiego Stowarzyszenia Detalistów (HDE)

 

Inicjatywę handlowców wspiera niemiecki resort zdrowia. Minister Jens Spahn powiedział, że: „w przypadku wariantu Delta oraz okresu jesienno-zimowego liczy się każda przyjęta szczepionka”.

 

Na czym będzie polegała akcja promocyjna? W witrynach sklepów mają pojawić się plakaty reklamujące akcję, a także broszury w różnych językach oraz kampanie w mediach społecznościowych. Twarzą tej akcji będzie piłkarz Emre Can.

Akcja będzie finansowana przez zaangażowane w nią sieci spożywcze (m.in. Aldi, Lidl, Kaufland, Edeka), a także sklepy odzieżowe i obuwnicze (m.in. Deichmann, Kik, S.Oliver), sieć domów towarowych Galeria Karstadt Kaufhof, dostawcę elektroniki Mediamarkt Saturn, księgarnie, a także zarządców centrów handlowych ECE i Unibail Rodamco. Redakcja „Die Welt” pisze, że podmioty te „łączy obawa przed ewentualnym nowym okresem zamknięcia, wymuszonym przez czwartą falę pandemii”.

RadioZET.pl/Marzena Szulc/PAP