Spółka Neptun kupiła outlet Factory Ursus za 79,7 mln euro

Olga Papiernik
05.12.2017 11:14
Spółka Neptun kupiła outlet Factory Ursus za 79,7 mln euro
fot. Agencja Gazeta

Neptun - spółka joint venture firm Neinver i TH Real Estate, działająca w imieniu TIAA - sfinalizowała zakup warszawskiego centrum outlet Factory Ursus za 79,7 mln euro od IRUS European Retail Property Fund, podał Neinver.

- Dodanie tak strategicznego obiektu do portfolio JV jest dla nas dużym sukcesem, wieńczącym mijający rok. Przejęcie przez spółkę Neptun piątego obiektu w Polsce rozszerza jej portfolio i umacnia solidny, pomyślny wzrost. Biorąc pod uwagę nasze doświadczenie na polskim rynku, jesteśmy przekonani, że centrum ma jeszcze wiele do zaoferowania pod względem rentowności i zapewnionych zwrotów. - powiedział dyrektor zarządzający Neinver Carlos González.

Spółka Neptun powstała w 2014 roku w celu pozyskiwania do swojego portfolio najlepszych, europejskich centrów outlet. Tworzą ją firmy: TH Real Estate - jeden z największych zarządców inwestycji na rynku nieruchomości na świecie oraz Neinver - wiodący europejski deweloper, specjalizujący się w inwestycjach na rynku nieruchomości, budowaniu obiektów handlowych i zarządzaniu nimi. Neinver jest drugim największym w Europie operatorem centrów outlet, a także liderem tego sektora w Hiszpanii i Polsce.

Portfolio spółki Neptun składa się obecnie z 13 obiektów (304 500 m2 powierzchni handlowej), z których pięć znajduje się w Polsce, kolejne pięć w Hiszpanii, dwa we Włoszech i jeden we Francji.

"Przejęcie Factory Ursus zwiększa obecność spółki Neptun na polskim rynku outletowym, umożliwiając jej czerpanie korzyści z synergii, związanej z posiadaniem w kraju innych centrów o tym samym profilu - w Krakowie, Poznaniu i drugiego w Warszawie - outletu Factory Annopol. W ramach transakcji, spółka Neptun kupiła także przylegające grunty, aby zapewnić sobie możliwość potencjalnego, przyszłego rozwoju działalności handlowej w tym miejscu" - czytamy w komunikacie.

Factory Ursus zostało kupione od IRUS European Retail Property Fund. Na powierzchni handlowej, liczącej 19 593 m2, centrum gromadzi 103 salony outletowe, takich marek, jak: Nike, Adidas, Reebok, Tommy Hilfiger, United Colors of Benetton i Calvin Klein.

- Po wielu udanych transakcjach w drugiej połowie 2016 roku, Factory Ursus jest ostatnim obiektem nabytym od byłego funduszu IRUS. To ważny krok powiększający portfolio spółki joint venture z firmą Neinver. Mocno wierzymy w rynek centrów outlet, biorąc pod uwagę jego zdolność do ciągłego przewyższania innych obszarów detalicznych pod względem wyników, a także corocznego wzrostu. Posiadanie dwóch warszawskich centrów, a także obiektów w Krakowie i Poznaniu, tworzy prawdziwą synergię marki naszego polskiego portfolio, którą w przyszłości będziemy starali się rozbudowywać. - podsumowała fund manager Neptune TH Real Estate Charlotte Ashworth.

ISBnews/OP