Zamknij

Smartfony w zamian za oglądanie reklam? To możliwy scenariusz

10.12.2019 13:48
darmowe smarfony w zamian za oglądanie reklam
fot. Shutterstock/Foxy burrow (ilustracyjne)

Reklamy będą wyświetlane nawet bez udziału aplikacji. Ich oglądanie, lub raczej tolerowanie miałoby być ceną za nowy smartfon. Producenci nie wykluczają takiego rozwiązania.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin  

Wiele wskazuje na to, że producenci smartfonów mogą przymierzać się do wyświetlania reklam na swoich urządzaniach – sugeruje agencja MondayNews.pl. W zamian za oglądanie filmów reklamowych klienci dostawaliby darmowe aparaty. Jeżeli taki scenariusz ujrzałby światło dzienne, to przy włączaniu telefonów mogłyby wyświetlać się komunikaty promocyjne – czytamy w serwisie.

Zobacz także

Eksperci nie wykluczają takiego rozwiązania, jednak z zastrzeżeniem, że konieczne będą nowe rozwiązania technologiczne, które to umożliwią. Jak wskazano w analizie, urządzenia z systemem Android mają ogromny zasięg reklamowy. Ich użytkownicy mogliby oglądać na nich reklamy wyświetlane samoczynnie, np. tuż po włączeniu telefonu.

Gdyby reklamy stanowiły zapłatę za wyprodukowanie telefonu, to tego typu urządzenia stałyby się dużo tańsze dla konsumentów lub byłyby rozdawane zupełnie za darmo. Wystarczy tylko pozwolić klientom wybierać, czy w zamian za oglądanie reklam chcą otrzymywać określone bonusy 

– mówi Norbert Kowalski, Prezes Zarządu spółki Mobiem Polska.

Rozwiązanie to nie wydaje się aż tak zaskakujące, jeśli spojrzymy na portalowy rynek w Polsce. Powszechną stała się zasada, że za darmowy dostęp do informacji serwowane są reklamy. Jeśli portal nie wyświetla reklam, wprowadza z reguły odpłatne treści. Jak wskazują autorzy raportu – taka zasada sprawdziłaby się w przypadku smartfonów.

Jeśli taki scenariusz się spełni, to na ekranach smartfonów mogą pojawiać się reklamy np. przy wybudzaniu telefonów ze stanu czuwania. Takie rozwiązanie jest jak najbardziej pożądane przez reklamodawców. Dane dotyczące użytkowników poszczególnych urządzeń przenośnych pomogłyby w dostosowaniu przekazów reklamowych do wybranych odbiorców. Targetowanie treści byłoby dla nich mniej odczuwalne. Polacy są już przyzwyczajeni do wyświetlania ich w serwisach i aplikacjach 

– wyjaśnia ekspert.

Zobacz także

RadioZET.pl/MondayNews.pl