Santander wprowadza zmiany w logowaniu się do bankowości

04.09.2019 09:16
Santander Bank Polska wprowadza zmiany w logowaniu się do bankowości
fot. panuwat phimpha/Shutterstock (ilustracyjne)

Santander Bank Polska, podobnie jak inne banki działające w naszym kraju, zmienia zasady logowania do bankowości internetowej i mobilnej. Jest to spowodowane unijną dyrektywą PSD2, która wejdzie w życie 14 września. 

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Santander Bank Polska od połowy września wprowadza tzw. silne uwierzytelnienie podczas logowania do bankowości internetowej

Chodzi o zmiany wynikające z nowelizacji ustawy o usługach płatniczych, które wchodzą w życie 14 września tego roku i implementują dyrektywę unijną PSD2. Wzmacniają one sposób uwierzytelniania w bankowości elektronicznej i uwierzytelniania się przy transakcjach zbliżeniowych.

Zobacz także

Jakie zmiany czekają klientów banku Santander?

Od 14 września podczas logowania do bankowości internetowej, po wprowadzeniu loginu i hasła klient zostanie poproszony o potwierdzenie logowania narzędziem autoryzacyjnym. Może to być kod wysłany SMS-em, token czy mobilny podpis. 

Dla wygodniejszego logowania klienci banku mogą dodać swój komputer, telefon lub tablet jako urządzenie zaufane. Dzięki temu nie będą musieli dodatkowo autoryzować każdego logowania (np. kodem SMS, tokenem i mobilnym podpisem).

Jak można dodać urządzenie jako zaufane?

W trakcie logowania do bankowości internetowej należy zaznaczyć, że klient chce zachować urządzenie jako zaufane. Komunikat będzie widoczny tylko w przypadku, gdy urządzenie i przeglądarka spełnią wymogi potrzebne do ich zaufania.

Zobacz także

Następnie należy zaakceptować dodanie urządzenia do zaufanych poprzez jedną z metod autoryzacji (kodem SMS, tokenem lub mobilnym podpisem).

Do listy urządzeń zaufanych klienci banku mogą również dodać smartfona, za pomocą którego logują się do bankowości mobilnej. Jak?

Podczas rejestracji urządzenia mobilnego system przyznaje smartfonowi specjalny numer identyfikacyjny. Klient potrzebuje tylko potwierdzić procedurę kodem SMS. Po prawidłowym przejściu procesu klient zobaczy na ekranie telefonu komunikat: „Urządzenie zostało zarejestrowane”.

Telefon może być zaufanym urządzeniem zarówno dla aplikacji Santander mobile, jak i dla przeglądarki internetowej w telefonie. Ponadto długość sesji w bankowości internetowej i mobilnej skróci się do 5 minut.

Zobacz także

Co się zmieni od 14 września?

Nowe przepisy, czyli unijna dyrektywa PSD2, zobowiązują banki do wprowadzenia dwustopniowego uwierzytelniania na etapie uzyskiwania dostępu do konta internetowego, dokonywania transakcji i płatności internetowych.

Dodatkowo nowe przepisy wprowadzają wyłączenia z konieczności uwierzytelnienia przy płatnościach, np. kartą w sklepie przy zakupach poniżej limitów (ilościowych lub wartościowych) albo przy niskich kwotach w internecie.

Zobacz także

RadioZET.pl/mat. prasowe/PAP