Zamknij

Fryzjerzy walczą o przetrwanie. "Rynek przypomina rollercoaster"

12.06.2020 10:40
Salony fryzjerskie i kosmetyczne walczą o przetrwanie
fot. Shutterstock/smile23 (ilustracyjne)

Choć rząd zniósł ograniczenia i zezwolił na ponowne prowadzenie działalności, branża beauty nadal walczy o przetrwanie. Nie wszyscy klienci wrócili do salonów fryzjerskich i kosmetycznych.

Salony fryzjerskie i kosmetyczne są otwarte od 18 maja. Klienci znów mogą zapisywać się na wizyty pod warunkiem przestrzegania zasad tj. noszenie maseczki czy rękawiczek. Z badań Inicjatywy #BeautyRazem wynika jednak, że odmrożenie nie pomogło branży szybko wyjść z kryzysu.

Przed salonami fryzjerskimi i kosmetycznymi długa droga do powrotu do kondycji finansowej sprzed epidemii. Z badania wynika, że dzisiejsze obłożenie salonów fryzjerskich i kosmetycznych nie przekracza 62 procent.

„Rynek zaczyna przypominać rollercoaster”

- Przy braku wsparcia popyt ustabilizuje się na poziomie 60-70 proc. tego sprzed pandemii - wynika z badania Inicjatywy #BeautyRazem.

Michał Łenczynski, założyciel inicjatywy #BeatyRazem dodał, że rynek zaczyna przypominać rollercoaster.

Zobacz także

Po pierwszych 2 tygodniach nadpopytu i 16-dniowych kolejkach po odmrożeniu branży, trwa drugi tydzień uspokojenia. W kolejnych 2 tygodniach, gdy wrócą klienci, którzy skorzystali z usług jako pierwsi, sytuacja może się odmienić 

– wskazał Michał Łeńczynski

Przedsiębiorca wskazał, że kolejny tydzień po odmrożeniu tej branży nie napawa optymizmem. Ponad 66 procent przebadanych salonów ma wolne miejsca „od zaraz”. Średnie obłożenie wszystkich salonów wynosi 61,71 proc.

Zobacz także

Branża skarży się na rosnące koszty przy niższych zyskach. Chodzi m.in. o zakup dodatkowych środków ochrony: rękawiczek, maseczek, płynów do dezynfekcji.

- W opinii badanych, bez impulsu ze strony państwa, popyt ustabilizuje się na poziomie ok. 60-70 proc. tego sprzed pandemii – wskazał Michał Łenczyński.

Co mogłoby pomóc branży? Przedsiębiorcy proponują np. wprowadzenie możliwości odliczenia przynajmniej części kosztów poniesionych na środki higieniczne, ochronne i dezynfekcyjne.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Facebooku

RadioZET.pl/PAP