Wódka traci na popularności? Polacy wolą „małpki” z winem

23.10.2019 09:03
Małpki z winem podbijają rynek
fot. Shutterstock/l i g h t p o e t (ilustracyjne)

Trendy z rynku wódki są coraz bardziej widoczne na rynku innego trunku. Wino zyskuje na popularności, szczególne przelane do mniejszych butelek. 

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin  

Sprzedaż wina w butelkach o małych pojemnościach wzrosła o 58 procent w ostatnim roku – donosi „Gazeta Wyborcza”. Dziennik powołuje się na dane firmy Nielsen, z których wynika, że w ostatnim roku na wino wydaliśmy 3,2 miliarda złotych. Kwota ta nie uwzględnia jednak imprez masowych i gastronomii, co oznacza, że w rzeczywistości na wino wydaliśmy jeszcze więcej.

Eksperci zaznaczają, że choć popularność wina w Polsce rośnie, wciąż jesteśmy jednym z krajów o najniższej konsumpcji. Magdalena Zielińska, prezes Związku Pracodawców „Polska Rada Winiarstwa” wylicza, że statystycznie Polak wypija do 4 litrów wina rocznie. W krajach takich jak Francja wypija się średnio 40 litrów rocznie.

Zobacz także

Jak donosi „Wyborcza”, to nie tradycyjne wino czysto gronowe, lecz aromatyzowane podbija serca i podniebienia Polaków. Sprzedaż win truskawkowych czy brzoskwiniowych wzrosła w ostatnim roku o 32 procent. Na wina smakowe wydaliśmy łącznie 200 milionów złotych w ostatnim roku.

Skąd taka popularność? Analogiczna sytuacja występuje na rynku piw. Konsumenci, którzy uważają tradycyjne piwo za zbyt gorzkie i zwyczajne wino za zbyt cierpkie, sięgają po wersje smakowe. Rynek piw zalany jest przez radlery i piwa typu shandy. Podobny trend występuje na rynki win.

Zobacz także

Polacy coraz częściej sięgają po wina musujące, z prosecco na czele. Ich rynek wart już jest prawie 500 milionów złotych.
Rosnąca popularność wina zmusiła producentów do eksperymentowania. Dobrym posunięciem była produkcja win w butelkach o pojemności 100 ml, czyli tzw. małpek. Te, dotąd kojarzone z wódką, podbiły rynek win. Sprzedaż wina w małych butelkach wzrosła o 58 procent.

Zobacz także

RadioZET.pl/”Gazeta Wyborcza”