Zamknij

Rosyjski „zabójca Biedronki” rusza na Polskę

26.11.2020 18:51
dyskont Mere
fot. Karol Porwich/East News

Mere, dyskont słynący w Rosji z bardzo agresywnej polityk cenowej, zaczyna coraz śmielej działać na polskim rynku. Drugi sklep sieci biorącej na celownik Biedronkę ma powstać w Radomiu.

Biedronka walczyła o przychylność Polaków latami, stawiając przede wszystkim na kuszenie niskimi cenami. Pozwoliło to na zdobycie rzesz nakierowanych na oszczędne zakupy klientów.

Pozycję sieci sklepów chce podkopać rosyjski dyskont Mere. Dzięki placówkom utrzymanym w duchu „minimalizmu” jest on w stanie oferować ceny niższe nawet o 20 procent od konkurencji.

Mere zaczyna atak na Polskę. Drugi sklep rosyjskiego dyskonta otworzy się w Radomiu

Plany sieci Mere zostały rozszyfrowane przez serwis dlahandlu.pl, który ustalił lokalizację drugiego dyskontu sieci dzięki analizowaniu ogłoszeń o pracę publikowanych przez spółkę Torgservis PL, operatora rosyjskich sklepów w Polsce.

Zobacz także

Przedsiębiorstwo poszukuje obecnie kierownika sklepu w Radomiu. Nic więcej o nowej lokalizacji nie wiadomo, w tym także tego, na jakiej ulicy miałby otworzyć się dyskont. Pierwsza placówka sieci zaczęła działać w Częstochowie i najwyraźniej odzew klientów jest dobry.

Zobacz także

Mere to propozycja dla osób, dla których cena jest najważniejszym kryterium zakupowym. Twardy dyskont nie przejmuje się wystrojem sklepów ani nie zwraca za bardzo uwagi na wygodę klientów: kierując się do niego na zakupy nie na przykład co liczyć na znalezienie pod dyskontem dużego parkingu.

Zobacz także

Spartańskie warunki czekają na klientów wewnątrz dyskontu: w praktyce jest to pusta hala, w której rozstawione są gęsto produkty na paletach. Mere ogranicza też koszty rezygnując między innymi z oferowania świeżych owoców i warzyw.

Tak agresywne podejście do minimalizowania kosztów ma przełożenie na ceny produktów. Rosyjski dyskont zdobywa więc oddanych klientów, dla których Mere rzeczywiście czyni cuda. Sieć dopiero rusza na podbój Polski, w przyszłości może jednak stać się poważnym konkurentem dla Biedronki – która w praktyce zapomniała już niemal o swoich dyskontowych korzeniach i stawia mocno na estetykę sklepów – oraz Lidla.

RadioZET.pl/dlahandlu.pl