Zamknij

Remonty coraz droższe. Polacy wymieniają drzwi, okna, schody i budują sauny

03.08.2021 18:31
Remonty coraz droższe. Polacy wymieniają drzwi, okna, schody i budują sauny
fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Remonty kosztują Polaków coraz więcej i pochłaniają znaczną część rodzinnego budżetu. Wiele osób w 2020 roku zdecydowało się na inwestycję w domową saunę. Sprawdzamy, jakie wnioski płyną z analizy platformy Ceneo.pl, która zebrała dane na temat preferencji i trendów w zakupach.

Nieruchomości są dla wielu Polaków najbardziej stabilną inwestycją w czasach pandemii. Wiele lokali kupowanych jest za gotówkę, a firmy deweloperskie rosną w siłę. Pod względem sprzedaży pierwsze półrocze 2021 roku było rekordowe dla firm stawiających budynki, a analitycy prognozują, że 2021 rok będzie najlepszy w historii dla deweloperów. Ceny mieszkań ciągle idą w górę. 

Z danych z raportu „Deloitte Property Index 2021” wynika, że Polska zajmuje pierwsze miejsce w Europie pod względem liczby mieszkań oddanych do użytku na 1000 mieszkańców w 2020 r. Nasz wynik to 5,79. Tak duże zainteresowanie sektorem przekłada się także na koszty remontu mieszkania, a te są coraz wyższe. 

Remonty coraz droższe. Polacy coraz chętniej budują sauny

Z analizy portalu wiadomoscihandlowe.pl wynika, że w 2019 roku średnia cena koszyka zakupowego w kategorii „budowa i remont” wynosiła 697 zł, w 2020 roku 765 zł, a w 2021 już 848 zł. W praktyce oznacza to wzrost o 10 proc. w zeszłym roku i o 11 proc. w obecnym.

Największą dynamiką wartości koszyka charakteryzują się drzwi, okna i schody. W 2021 roku Polacy wydają na te produkty średnio 42,65 proc. więcej, niż w 2019 roku. Na armaturę i hydraulikę idzie o 19,16 proc. więcej, a za narzędzia i warsztat 3,02 proc. Spadki zauważono w branży ogrzewania, zainteresowanie spadło o 7,2 proc.

Z kolei platforma Ceneo.pl informuje, że aż 84 proc. ruchu generują u niej kategorie: narzędzia i warsztat (27,3 proc.), armatura i hydraulika (23,9 proc.), ogrzewanie (16,3 proc.) i materiały wykończeniowe (14,8 proc.).

Portal wiadomoscihandlowe.pl wskazuje, że najbardziej intensywne wzrosty zaliczyły kategorie, które miały dotychczas niewielki udział w całości ruchu na platformie. Kategoria sauny, która generuje zaledwie 0,1 proc. ruchu zanotowała wzrost o 140 proc., o 98 proc. wzrosło zainteresowanie produktami dla inteligentnego domu (0,5 proc. całkowitego ruchu), z kolei kategoria dachy i rynny (0,7 proc. ruchu) zanotowała wzrost o 51 proc.

RadioZET.pl/wiadomoscihandlowe.pl/Ceneo.pl/money.pl