Zamknij

Weekendowa przerwa w działaniu Paczkomatów. Prace serwisowe w InPost

19.02.2021 17:57
Weekendowe prace techniczne w InPost
fot. Marek BAZAK/East News

Paczkomaty InPost zyskują na popularności z każdym miesiącem pandemii. Regularnie rośnie też liczba punktów, w których można nadać i odebrać przesyłkę. Jednak w najbliższy weekend nie wszystkie funkcje w Paczkomatach będą dostępne. Firma zapowiada przerwę techniczną, przez którą w ciągu doby nie nadamy przesyłki ani nie dodzwonimy się na infolinię.

Paczkomaty InPost szturmem zdobywają sympatię użytkowników oraz inwestorów. W czasie pandemii Polacy często robią zakupy on-line i korzystają z wygodnych automatów do nadawania i odbierania przesyłek. W najbliższy weekend będzie to utrudnione.

Lockdown to czas rozkwitu dla Inspotu. Zamrożenie wielu sektorów gospodarki nie tylko nie dotknęło spółki, ale przyczyniło się do jej rozwoju. W styczniu 2021 roku weszła na giełdę w Amsterdamie, a jej założyciel Rafał Brzoska dzięki temu dołączył do grona polskich miliarderów i znalazł się na 7. miejscu wśród najbogatszych Polaków.

Paczkomaty InPost. Przerwa techniczna

W weekend (20-21 lutego 2021) planowana jest przerwa techniczna w działaniu Paczkomatów InPost. Od godziny 18:00 w sobotę do godziny 18:00 w niedzielę pojawią się utrudnienia w swobodnym korzystaniu ze wszystkich usług. Przedstawiamy spis funkcji, które nadal będą dostępne oraz tych, nad którymi firma będzie prowadziła prace serwisowe.

LISTA prac serwisowych Inpost

Usługi, które NIE będą dostępne:

  • Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek paczkomatowych dla Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek (POP lub PaczkoPunkt)
  • Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek paczkomatowych dla Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek (POP lub PaczkoPunkt)
  • Nie będzie możliwości umieszczenia paczek w Paczkomacie w trakcie przerwy serwisowej
  • Nie będzie możliwości tworzenia, opłacania przesyłek i generowania etykiet poprzez usługę Szybkie Nadania
  • Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek w oparciu o usługę Szybkie Zwroty
  • Nie będzie możliwości generowania kodów zwrotów dla przesyłek Allegro
  • Nie będą wysyłane komunikaty SMS/e-mail do Klientów/Odbiorców, m.in. dotyczące kodów odbioru dla paczek, odebrania przesyłki itp. Wszystkie komunikaty zostaną wysłane po zakończeniu przerwy
  • W trakcie okna serwisowego statusy przesyłek nie będą aktualizowane na stronie www i na innych platformach, takich jak: aplikacja mobilna InPost Mobile. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane
  • Nie będzie możliwości opłacania paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz opłacania paczek za pobraniem w Paczkomatach
  • Nie będzie możliwości przekierowania przesyłek kurierskich
  • W trakcie okna serwisowego nowe paczki nie będą umieszczane w Paczkomatach/PaczkoPunktach
  • Nie będzie działać usługa eUrząd
  • Nie będzie działać usługa Lodówkomaty
  • Nie będzie dostępna infolinia InPost
  • Nie będzie dostępny formularz reklamacyjny dla Klientów na stronie inpost.pl
  • Wystąpi 15 minutowa przerwa w działaniu inpost.pl/ Szybkiezwroty.pl / SzybkieNadania.pl w przedziale czasowym 23:00 – 23:30 (sobota, 20.02)

Usługi, które BĘDĄ dostępne:

  • Będzie możliwy odbiór paczek umieszczonych w Paczkomatach przed rozpoczęciem przerwy serwisowej (przy użyciu kodu odbioru lub QR kodu)
  • Będzie możliwy odbiór przesyłki przy użyciu aplikacji mobilnej, z wyjątkiem 30 minutowej przerwy o godzinie 23:00 w dniu 20.02 - w tym czasie aplikacja będzie działać w trybie offline. Użytkownik nie zostanie automatycznie wylogowany i będzie mógł sprawdzić pobrane wcześniej dane takie jak QR kod czy kod odbioru. Po odebraniu przesyłki status będzie nadal widoczny jako „gotowa do odbioru”. Status zaktualizuje się na „przesyłka odebrana” po ponownym uruchomieniu systemu. Przy próbie ponownego otwarcia skrytki Klient otrzyma komunikat o braku możliwości odnalezienia przesyłki
  • Będzie możliwe realizowanie zakupów w sklepach internetowych
  • Będzie realizowana (według specjalnego harmonogramu) usługa Paczka w Weekend

ZOSTANĄ wydłużone terminy ważności:

  • Termin ważności etykiet zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego
  • Termin ważności odbioru dla paczek umieszczonych w Paczkomacie zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego
  • Termin ważności kodu zwrotu zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego
  • Terminy odbiorów paczek umieszczonych w Paczkomacie, ważności etykiet oraz kodów zwrotu zostaną wydłużone o czas trwania prac serwisowych

RadioZET.pl