Polskie kosmetyki z Uniejowa na prestiżowych targach w Bolonii

Materiały partnerskie
11.06.2019 14:07
Polskie kosmetyki z Uniejowa na prestiżowych targach w Bolonii

Targi Cosmpoprof  Worldwide Bologna to jedna z najważniejszych imprez wystawienniczych świata kosmetycznego.

Corocznie odwiedzana jest przez ponad 250 tys. profesjonalistów pochodzących ze wszystkich zakątków świata, aby zaprezentować lub poznać najnowsze trendy, technologie, innowacyjne produkty branży kosmetycznej, w tym również cieszące się coraz większą popularnością propozycje tzw. bio lub eko.W tym roku w bolońskim evencie wzięło udział 2,8 tys. wystawców z czego ponad 150 z samej Polski, a więc więcej niż w latach poprzednich. Silny polski akcent zapewne wiąże się z prężnie rozwijającym się rynkiem kosmetycznym, który daje Polsce szóste miejsce w Europie pod względem eksportu kosmetyków, a jej dystans od krajów ze ścisłej czołówki (Francji, Niemiec i Włoch) z roku na rok maleje.

 

Harmonogram tegorocznych Targów przewidywał targi Cosmopack i Cosmo Perfumery&Cosmetics  trwająceod czwartku 14 marca do niedzieli 17 marca - pierwszy obszar dedykowany był producentom opakowań, surowców i technologii, natomiast drugi promował branżę perfumeryjną, kosmetyczną (w tym dział Green & Organic Beauty, a więc kosmetyki naturalne) oraz Cosmoprime (obszar dedykowany kosmetykom ekskluzywnym, z selektywna dystrybucją i przeznaczonym do luksusowych sklepów).

Drugi segment trwający od piątku 15 marca do poniedziałku 18 marca przeznaczony był dla sektora profesjonalnego Cosmo Hair&Nail Beauty Salon.

 

Tematem przewodnim bolońskiej ekspozycji był tzw. zrównoważony rozwój zmierzający do znalezienia nowych produkcyjnych rozwiązań, tak aby zmniejszyć negatywny wpływ procesów produkcyjnych na środowisko, np. poprzez wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii.

 

Wśród wystawców znalazł się także Uniejów, który prezentował gamę kosmetyków naturalnych powstałych na bazie wody termalnej, w tym również najnowszą linię Termy Uniejów SPA, najmłodsze dziecko w rodzinie uniejowskich produktów kosmetycznych. W ramach promocji Regionu Łódzkiego na podbój świata kosmetycznego, wraz z Uniejowem, wyruszyły również dwie inne firmy: Over Cosmetics - partner oraz producent uniejowskich kosmetyków, a także firma, która wypracowała swoją pozycję na rynku produkując kosmetyki pielęgnacyjne oraz medyczne bazujące na wyselekcjonowanych i wyłącznie naturalnych składnikach roślinnych pochodzących z różnych zakątków świata oraz Delia Cosmetics, znana przede wszystkim ze produkcji kosmetyków do pielęgnacji i koloryzacji brwi, zarówno w Polsce i na świecie (dystrybucja w 72 krajach).  Uniejowskie stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem, a prezentowane kosmetyki zostały docenione zarówno przez włoskich jak i innych zagranicznych gości. W ofercie znalazły się peelingi, scruby, balsamy do ciała, serum antycellulitowe, linia do pielęgnacji twarzy, a więc płyny micelarne, żele do mycia twarzy oraz kremy i maski. Innymi słowy kompleksowa pielęgnacja ciała od stóp do głów.

Wyróżnikiem uniejowskich kosmetyków jest przede wszystkim wysoka jakość produktów, naturalne składniki oraz innowacyjność. Wprawdzie wykorzystanie wody termalnej do kosmetyków nie jest nowością i powszechnie wiadomo, że kosmetyki na niej oparte wyróżniają się wyjątkowymi właściwościami. Jednakże uniejowska solanka na tle innych wód termalnych to prawdziwa perełka. Jej fenomen tkwi przede wszystkim w bogatym składzie, który działa dobroczynnie na skórę, opóźnia procesy starzenia, a także działa wspomagająco przy chorobach skórnych i przyspiesza gojenie się ran.  Uniejowska solanka znajduje również wszechstronne zastosowanie w leczeniu wielu innych dolegliwości (stawy, nerwobóle itp.), wszystko dzięki temu, że wydobywana jest w sposób, który zachowuje jej wszystkie właściwości fizyko – chemiczne oraz czystość mikrobiologiczną.

Nic więc dziwnego, że zaczęto wykorzystywać ją do przemysłu kosmetycznego - minerały obecne w produktach pielęgnacyjnych wnikają do głębszych warstw skórnych poprawiając jej koloryt i elastyczność, a przy tym są hipoalergiczne i nadają się do wszystkich typów skóry, również tej atopowej, łagodząc zaczerwienienia i swędzenie.

Targi Cosmpoprof były dla Uniejowa, Over Cosmetics i Delii Cosmetics doskonałą platformą promocyjną oraz okazją do zaznaczenia swej obecności na rynku. Kilka dni ekspozycji obfitowały w spotkania biznesowe w poszukiwaniu nowych klientów. Być może już wkrótce prezentowane kosmetyki znajdą zupełnie nowe rynki zbytu. 

 

Udział w targach jest częścią projektu: „Zwiększenie międzynarodowej rangi gospodarczej Regionu Łódzkiego poprzez działania prowadzone w zakresie promocji gospodarczej regionu przez Gminę Uniejów”, współfinansowanego z funduszy europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.