Poczta Polska poszerza zakres usług podczas pandemii

12.05.2020 14:43
Poczta Polska wraca do normalnego trybu pracy
fot. Poczta Polska

Zdecydowana większość placówek pocztowych pracuje tak, jak przed wprowadzeniem w Polsce stanu epidemii - poinformowała we wtorek Poczta Polska. Działa też 14 z 17 całodobowych placówek w kraju.

Poczta Polska zaznaczyła, że z usług pocztowych, bankowych i ubezpieczeniowych można skorzystać w zwyczajnych godzinach już w blisko 90 procent urzędów i filii pocztowych. Dodała również, że liczba klientów, którzy mogą przebywać w placówce zwiększy się do dwóch osób na każde czynne okienko.

- Dla wygody naszych klientów zdecydowaliśmy o stopniowym przywracaniu pracy placówek w pełnym wymiarze godzin - tłumaczył Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Jak pracuje Poczta Polska podczas pandemii?

Nie oznacza to jednak, że rezygnujemy z obostrzeń związanych ze stanem epidemii, bezpieczeństwo nadal jest najważniejsze. Serdecznie zapraszamy klientów do korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską o dogodnej dla nich porze

Grzegorz Kurdziel

Spośród 17 placówek czynnych całą dobę, w trzech przypadkach nadal obowiązują skrócone godziny; dotyczy to UP Gdańsk 50, UP Szczecin 2 i UP Poznań 2.

Zobacz także

W najbliższym czasie w miarę możliwości wszystkie placówki będą sukcesywnie wracać do pełnych godzin pracy. Poczta Polska dodała, że w pozostałych miastach wojewódzkich klienci znów mają możliwość skorzystania z usług pocztowych przez całą dobę, a w Warszawie czynne są takie dwie placówki.

Narodowy operator pocztowy przypomniał, że od ubiegłego tygodnia jej placówki znowu są czynne w galeriach handlowych, jednak nadal nieczynne pozostają placówki, które zlokalizowane są m.in. w biurowcach, urzędach miejskich, muzeach, czy lotniskach, których w całym kraju jest ich ok. 40. Dodała, że uruchomi je po otwarciu obiektów, w których się znajdują.

Spółka zdecydowała, że przy jednym czynnym okienku może przebywać maksymalnie dwóch klientów, w placówkach obowiązują strefy bezpieczeństwa, wyznaczające w jakiej odległości należy ustawić się przed okienkiem, a zmniejszenie dystansu możliwe jest wyłącznie na prośbę pracownika obsługi.

Poczta Polska podała, że w ostatnim czasie w placówkach pocztowych zostały zainstalowane dodatkowe zabezpieczenie - ok. 4,6 tys. przesłon ze szkła lub z z pleksi; pracownicy placówek są wyposażeni w maseczki lub przyłbice i żele do dezynfekcji rąk, a Poczta sukcesywnie kupuje także rękawiczki jednorazowe.

RadioZET.pl/PAP