Poczta Polska testuje kącik kawowy. W przyszłej ofercie także kanapki

22.07.2019 15:12
Poczta Polska testuje kącik kawowy. W przyszłej ofercie także kanapki
fot. Piotr Kamionka/REPORTER/East News (ilustracyjne)

Poczta Polska i Orlen prowadzą testy kącika kawowego w placówkach pocztowych — podał portal Wirtualnemedia.pl. Państwowy operator pocztowy planuje również rozszerzyć ofertę o sprzedaż np. kanapek.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Automat do kawy znany ze sklepów Orlen Stop Cafe w ramach testów pojawił się w jednej z placówek pocztowych w Warszawie. Rozwiązanie jest dostępne od miesiąca. Klienci mogą zapłacić za kawę bezpośrednio w automacie.

Spółki pracują nad rozszerzeniem pilotażu w kilku placówkach pocztowych w Warszawie, które są najczęściej odwiedzane przez klientów poczty” – podkreśliło biuro prasowe Orlenu, cytowane przez Wirtualnemedia.pl. 

Zobacz także

Z kolei Poczta Polska przekazała, że po zakończeniu testów zostanie udostępniona lista placówek, gdzie zostaną zainstalowane automaty z kawą. Nie wiadomo jednak, ile ich będzie oraz w jakich miastach pojawią się nowe rozwiązania. 

– Wyobrażam sobie taki kącik kawowy na poczcie [...] Być może znajdziemy dla niego jakąś fajną nazwę, nawiązującą do 460-letniej historii Poczty Polskiej, która jest przebogata – powiedział Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży, cytowany przez portal Wiadomościhandlowe.pl.

Dodał, że przy okazji w placówkach pocztowych „powinno być też coś do kawy”. „Może to być jakaś kanapka, tylko ona musi być odpowiednio przygotowana, szczelnie zamknięta” – dodał.

Zobacz także

Ponadto w 400 z ponad 4,7 tys. placówek Poczty Polskiej pojawiły się lodówki z zimnymi napojami. Jest również pomysł sprzedaży lodów na poczcie.

– Był natomiast pomysł z zamrażarkami wypełnionymi lodami, ale jeszcze tego nie zmaterializowaliśmy. Była rozważana taka koncepcja i być może będzie to kolejna kategoria – wskazał Jacek Zmorek, dyrektor biura zarządzania siecią i sprzedażą dla klienta detalicznego w Poczcie Polskiej. Wykluczył on w przyszłości sprzedaż alkoholu w placówkach pocztowych.

Jak podały Wiadomościhandlowe.pl, oferta handlowa Poczty Polskiej z roku na rok generuje coraz większe obroty. W ubiegłym roku było to już 420 mln zł, a plan na obecny rok zakłada 500 mln zł.

Zobacz także

RadioZET.pl/Wirtualnemedia.pl/Wiadomościhandlowe.pl