Poczta Polska planuje uruchomić 250 automatów paczkowych

Redakcja
25.10.2019 12:42
Poczta Polska planuje uruchomić 250 automatów paczkowych z firmą SwipBox
fot. Poczta Polska

Coraz ciaśniej na rynku automatów do nadawania i odbierania paczek. Poczta Polska do końca tego roku planuje uruchomić 250 takich urządzeń. Krajowy operator pocztowy rozwija współpracę z firmą SwipBox. Czy to zagrozi pozycji InPostu, dotychczasowego lidera tego rynku?

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Poczta Polska zapowiada dalszy rozwój sieci automatów paczkowych. 

– Do końca października tego roku planowane jest udostępnienie klientom około 200 automatów paczkowych – powiedziała Justyna Siwek, rzecznik prasowa Poczty Polskiej.

Zobacz także

Pozycja InPostu zagrożona?

Z kolei do końca 2019 roku klienci będą mogli korzystać z około 250 urządzeń oferowanych przez krajowego operatora pocztowego. To wynik współpracy Poczty Polskiej z pochodzącą z Danii firmą SwipBox.

– Nasz model biznesowy uzależniony jest od dostawców. Im więcej kurierów, tym więcej zleceń – podkreślił Michał Czechowski, prezes zarządu SwipBox Polska.

Dodał, że oferowane przez jego firmę urządzenia zupełnie różnią się od tych dostępnych na rynku. Przede wszystkim paczkomatów firmy InPost, służących do nadawania i odbierania paczek. Obecnie w całej Polsce jest ich ponad 4600, co daje firmie z Krakowa ogromną przewagę nad konkurencją.

Zobacz także

Klasyczne urządzenia do nadawania i odbierania przesyłek mają rozbudowane funkcje – terminale, drukarki naklejek z kodami czy ekrany dotykowe. To wszystko sprawia, że ich koszty produkcji i utrzymania rosną. W naszym założeniu urządzenia SwipBox od razu po postawieniu mają przynosić optymalizację kosztową.

Michał Czechowski

SwipBox instaluje dwa typy automatów. Te wewnątrz budynków obsługiwane są przez 7-calowy wyświetlacz dotykowy. „Obecnie jest ich w całej Polsce około 250 – głównie w sklepach Biedronka. Są to dla nas dobre lokalizacje, często uczęszczane przez grupę docelową naszych klientów” – wyjaśnił prezes zarządu SwipBox Polska.

Natomiast drugi typ, automaty zewnętrzne, zasilane są przez akumulator z długą żywotnością (pozwala na korzystanie nawet do 7-8 lat). Ich testy w Polsce planowane są do końca tego roku.

Zobacz także

Nie ma tutaj ekranu dotykowego, a urządzenie kontaktuje się z użytkownikiem przez łączność bluetooth i specjalną aplikację zainstalowaną na jego telefonie komórkowym.

Michał Czechowski

Ile zapłacą klienci?

Poczta Polska zakłada, że za cztery lata wielkość rynku przesyłek z e-zakupami osiągnie liczbę 900 milionów sztuk.

Klienci Poczty Polskiej mogą już dokonać wyboru tej formy dostawy przesyłek do automatów paczkowych firmy SwipBox w sklepach internetowych i platformach sprzedażowych. Automaty w placówkach handlowych będą dostępne w godzinach pracy tych placówek, a automaty w placówkach pocztowych będą umieszczane w strefach całodobowych.

Justyna Siwek

Automaty paczkowe od krajowego operatora można spotkać np. w Warszawie i okolicach, Łodzi, Krakowie, aglomeracji śląskiej, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie, Trójmieście, Rzeszowie, Kielcach, Białymstoku i Olsztynie.

Ile za korzystanie z nich zapłacą klienci?

Polityka cenowa przewiduje pozycjonowane ceny za usługę z dostawą przesyłki do automatu paczkowego tak, jak za usługę kierowaną do całej sieci punktów odbioru. Należy jednak podkreślić, że ostateczny wpływ na poziom ceny ma sklep internetowy bądź platforma e-commerce.

Justyna Siwek

Zobacz także

RadioZET.pl/PTD