Oceń
Amazon i Poczta Polska zacieśniają współpracę. Polska instytucja stawia na rozwój usług kurierskich i zwiększenie liczby automatów do odbioru przesyłek.
Amazon to serwis handlowy z aukcjami internetowymi, który ma pomóc lokalnym biznesom dotrzeć do większej liczby odbiorców. Obecnie zatrudnia w Polsce ponad 18 tysięcy osób.
Wejście światowego giganta na polski rynek wywołało porównania z ofertą kierowaną przez rodzime Allegro. Powstała nawet analiza ukazująca na której z platform zrobimy zakupy taniej.
Amazon i Poczta Polska. Rozszerzenie współpracy
Sprzedaż internetowa wiąże się z koniecznością dostarczania paczek klientom. Amazon zdecydował się rozszerzyć w tym zakresie współpracę z Pocztą Polską. Do 2024 r. Poczta chce podwoić przychody z usług kurierskich.
Obecnie obszary rozwojowe Poczty Polskiej, do których należą usługi kurierskie, cyfrowe i logistyczne, generują niecałe 20 proc. przychodów spółki. Prawie czterokrotnie więcej przynosi biznes tradycyjny, czyli papierowe listy, wpłaty i przekazy pocztowe, które podlegają silnej e-substytucji.
Paczki z Amazona dostarczy Poczta Polska
Strategia Poczty Polskiej na lata 2021–2023 zakłada intensywny rozwój usług kurierskich oraz sieci punktów odbioru. Tych drugich jest obecnie 13,6 tys., ale już w przyszłym roku ta liczba ma wzrosnąć do 20 tys. punktów.
Tylko w 2021 roku Poczta Polska uruchomi 500 automatów do odbioru przesyłek, w kolejnym będzie to 2 tysiące punktów. Niebawem zostanie wprowadzony też nowy format usług kurierskich Pocztex.
RadioZET.pl/PAP
Oceń artykuł

