Oceń
PlayStation 5: polska cena jest niższa niż się spodziewano. Sony dostosowało cenę PS5 do poziomu zapowiedzianego przez Microsoft dla konsoli Xbox Series X.
PlayStation 5 trafi do klientów w Polsce 19 listopada 2020 roku. To 9 dni później, niż ogłoszona przez Microsoft data premiery Xbox Series X oraz Xbox Series S. Zarówno japońską, jak i amerykańską konsolę można będzie jednak kupić w przedsprzedaży.
Zamówienia na Xboksy nowej generacji można będzie składać od 22 września 2020 roku, PlayStation 5 w obu wersjach można zamawiać od 17 września 2020 roku. Ceny PS5 są niższe, niż się spodziewano, japońska konsola jest jednak droższa od swojego konkurenta.
PlayStation 5: polska cena, przedsprzedaż i data premiery
Sony i Microsoft przez długi czas budowały napięcie wśród klientów, trzymając w tajemnicy niemal wszystkie informacje na temat konsol nowej generacji. Żadna z korporacji nie chciała zdradzić szczegółów oferty jako pierwsza, wiedząc, że da to konkurentowi szansę na przebicie ich oferty.
Pierwszy informacje o możliwościach, cenach oraz dacie premiery konsol nowej generacji zdecydował się podać Microsoft. Xbox Series X oraz Xbox Series S trafią do klientów 10 listopada 2020 roku w cenach, które pozytywnie zaskoczyły potencjalnych klientów. Tańsze urządzenie zostało bowiem wycenione na 1349 zł, podczas gdy najbardziej wydajny sprzęt (Xbox Series X jest mocniejszy od PS5) będzie kosztować 2249 zł.
Z przecieków dotyczących spodziewanych cen PlayStation 5 można było dowiedzieć się, że konsola Sony z wbudowanym napędem optycznym miała kosztować w Polce 2499 zł. Ostatecznie okazało się, że cena PS5 z czytnikiem Blu-ray będzie wyższa od XSX od 50 zł i będzie wynosić 2299 zł.
PlayStation 5 bez napędu optycznego zostało wycenione na 1849 zł. To znacznie więcej, niż 1349 zł jakie trzeba zapłacić za Xbox Series S, trzeba jednak pamiętać, że Sony oferuje sprzęt o takiej samej wydajności jak droższa wersja, Microsoft zaś wprowadził cięcia sprzętowe.
Rywalizacja pomiędzy PlayStation 4 i Xbox One została wygrana zdecydowanie przez japońską konsolę: na całym świecie kupiło ją ponad 100 mln klientów. Microsoft nie podaje danych sprzedażowych dotyczących swojego sprzętu, z estymacji analityków wynika jednak, że korporacja mogła osiągnąć połowę wyniku konkurenta.
RadioZET.pl/Sony
Oceń artykuł
