Zamknij

Play przejmuje UPC. Co to oznacza dla klientów?

24.09.2021 13:30
Play przejmuje UPC
fot. WOJCIECH STROZYK/REPORTER/East News

Na rynku telekomunikacyjnym dojdzie do transakcji wartej miliardy. UPC zostanie wchłonięte przez sieć Play. Co to oznacza dla klientów?

Play, czyli spółka „P4” przejmie UPC. Do podpisania umowy doszło 22 września 2021 roku. 100 proc. udziałów UPC kosztuje Play 7 mld złotych.

Jak czytamy w komunikacie rozrastającej się spółki, transakcja ma przyśpieszyć inwestycję w transformację cyfrową, na czym zyskać mają także klienci.

Play kupuje UPC. Transakcja warta miliardy

UPC to jeden z najpopularniejszych w Polsce dostawców internetu, a także usług mobilnych. Dlaczego Play zechciało wchłonąć tę spółkę? Jak czytamy w komunikacie prasowym, „nabycie UPC przez Play wiąże się z chęcią przyspieszenia inwestycji w sieci światłowodowe oraz przyczynia się do realizacji wizji i ambicji spółki w zakresie inwestowania w najnowocześniejsze sieci, usługi mobilne oraz szerokopasmowe”.

Fuzja ma zagwarantować klientom „łączność w całym kraju” i zapewnić im kompleksową obsługę telekomunikacyjną.  

Długofalowa ambicja Play zapewnienia łączności na terenie całego kraju przyczyni się do cyfrowej transformacji polskiej gospodarki i przyniesie korzyści konsumentom indywidualnym oraz biznesowym, dzięki bardziej innowacyjnym i kompleksowym ofertom

Play

„Play ma duże doświadczenie w odpowiadaniu na potrzeby swoich klientów. UPC Polska zbudowało bardzo silną platformę opartą na wysokich standardach jakości. Play i UPC połączą swoje siły, aby stworzyć silnego operatora konwergentnego w Polsce" – powiedział cytowany w komunikacie Jean Marc Harion, Prezes Zarządu Play.

O transakcji pisze także “Puls Biznesu”. Dziennik zaznacza, że po fuzji i przejęciu bazy klientów UPC Play stanie się gigantem. Jest to bowiem połączenie drugiego pod względem liczby klientów gracza na polskim rynku mobilnym z drugim graczem na rynku telewizji kablowej.

Play w pierwszym półroczu liczył ponad 12,3 mln aktywnych klientów. Tymczasem w zasięgu UPC jest łącznie 3,6 mln gospodarstw domowych - pisze "Puls Biznesu".

RadioZET.pl/mat.pras/Puls Biznesu