Samoobsługa w ZUS. Przedsiębiorcy sami wygenerują zaświadczenia

27.08.2019 22:03
Płatnicy sami wygenerują zaświadczenia z ZUS
fot. EastNews/PIOTR KAMIONKA/REPORTER (ilustracyjne)

Zakład Ubezpieczeń Społecznych ułatwi życie przedsiębiorcom. Nie trzeba będzie już chodzić do urzędu po zaświadczenia.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

ZUS wprowadza usługę, dzięki której można będzie samodzielnie utworzyć elektroniczny dokument z danymi z urzędu.

Zobacz także

Samoobsługa na Platformie Usług Elektronicznych pozwoli przedsiębiorcom na samodzielne tworzenie elektronicznych dokumentów z wybranymi danymi z konta w ZUS.

Chodzi o takie informacje jak saldo, liczba ubezpieczonych pracowników, czy też potwierdzenie, że jest się płatnikiem składek.

Do tej pory, płatnicy wezwani przez inne instytucje do potwierdzenia takich danych musieli składać wniosek do urzędu o wydanie zaświadczenia z pieczęcią ZUS.
Teraz samodzielnie można będzie wygenerować plik w postaci PDF, XML lub wysłać na dowolny adres e-mail.

Dokument, który utworzysz będzie potwierdzony kwalifikowaną pieczęcią ZUS. Pracownik instytucji, której przekażesz dokument, może sprawdzić jego autentyczność w wyszukiwarce ZUS

Czytamy w komunikacie ZUS

RadioZET.pl