Pekao wprowadza zmiany w logowaniu do bankowości internetowej

05.09.2019 10:37
Pekao. Zmiany w logowaniu do bankowości internetowej od 14 września
fot. fizkes/Shutterstock (ilustracyjne)

Pekao od 14 września wprowadza zmiany w logowaniu się do bankowości internetowej. Jest to związane z wejściem w życie unijnej dyrektywy PSD2.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Bank Pekao, podobnie jak wszystkie banki prowadzące działalność w Polsce, do 14 września tego roku wprowadza w życie unijną dyrektywę PSD2. 

Nowe przepisy zobowiązują banki do wprowadzenia dwustopniowego uwierzytelniania na etapie uzyskiwania dostępu do konta internetowego, dokonywania transakcji i płatności internetowych.

Od 14 września zmieni się sposób logowania do usługi bankowości elektronicznej Pekao24 i aplikacji mobilnej PeoPay, który lepiej zabezpieczy dostęp do Twoich środków w bankowości elektronicznej Pekao24 i aplikacji PeoPay.

Zobacz także

Co zmieni się dla klientów?

Podczas logowania do serwisów Pekao24 klienci zostaną poproszeni dodatkowo o wprowadzenie bezpłatnego kodu autoryzacyjnego z SMS-a lub o potwierdzenie logowania w aplikacji PeoPay – w zależności od Twojego wyboru.

Dodatkowa weryfikacja – tak zwane silne uwierzytelnienie – będzie wymagana przy pierwszym logowaniu lub gdy od ostatniego logowania minęło ponad 90 dni, podczas sprawdzenia historii konta za okres wcześniejszy niż 90 dni wstecz oraz podczas pobierania trzeciego i starszych wyciągów bankowych. 

Po wejściu na stronie pekao24.pl lub m.pekao24.pl klienci muszą wprowadzić swój numer, następnie wybrane przez system znaki z hasła maskowanego oraz dodatkowo wprowadzić kod autoryzacyjny z SMS-a lub potwierdzić logowanie w aplikacji mobilnej PeoPay.

Zobacz także

Jeśli klienci już korzystają z aplikacji PeoPay, to powinni ponownie wprowadzić kod PIN, niezależnie, czy logowali się PIN-em, czy z użyciem biometrii (np. odcisku palca). Natomiast jeśli logowanie odbywa się na nowym urządzeniu, to konieczne jest wprowadzenie PIN-u do PeoPay oraz kodu autoryzacyjnego z SMS-a.

Jeśli po zalogowaniu do serwisu klient nie wykona żadnej operacji przez 5 minut (wcześniej było to 15 minut), to system bezpieczeństwa banku przeanalizuje sytuację i wyloguje automatycznie z serwisu.

Już kilka tygodni temu, dokładnie 14 sierpnia, bank Pekao wycofał stare metody autoryzacji transakcji, które były niezgodne z unijną dyrektywą. Klienci nie mogą już korzystać z karty kodów jednorazowych, aplikacji PekaoToken oraz tokena w postaci osobnego urządzenia.

Zobacz także

RadioZET.pl/mat. prasowe/PAP