Pekao wprowadziło zmiany w autoryzacji w bankowości internetowej

19.08.2019 14:20
Pekao 24 logowanie. Zmiany w bankowości internetowej od 14 sierpnia
fot. TheCorgi/Shutterstock (ilustracyjne)

Dla klientów banku Pekao wprowadzono nowe metody autoryzacji podczas korzystania z bankowości internetowej. Zmiany są związane z wejściem w życie unijnej dyrektywy o usługach płatniczych (PSD2).  

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

PSD2, jak w skrócie nazywana jest unijna dyrektywa o zmianach w usługach płatniczych, wejdzie w życie 14 września tego roku. Do tego czasu banki, również te działające w Polsce, muszą wprowadzić silną autoryzację podczas korzystania z bankowości internetowej. 

Pekao — jakie zmiany w autoryzacji?

Zmiany wprowadzono również dla klientów banku Pekao. Od 14 sierpnia wyłączono stare metody autoryzacji, które były niezgodne z unijną dyrektywą PSD2. Chodzi o kartę kodów jednorazowych, aplikację PekaoToken oraz token w postaci osobnego urządzenia. 

Zobacz także

Od tego dnia dostępne są dwie główne metody autoryzacji w bankowości internetowej Pekao: bezpłatna autoryzacja dzięki aplikacji mobilnej PeoPay oraz kody SMS (płatne w wysokości 20 groszy za każdy SMS — opłat nie ponoszą posiadacze rachunków: Konto Świat Premium, Eurokonto Premium Plus, Eurokonto Prestiżowe, Eurokonto Srebrne — do 10 szt. SMS-ów, Eurokonto MAX, Eurokonto Złote i Eurokonto Private Banking).

Jak wygląda autoryzacja mobilna za pomocą aplikacji PeoPay? Po złożeniu dyspozycji np. przelewu w serwisie internetowym należy zalogować się do aplikacji PeoPay i zatwierdzić jednym przyciskiem operację. Nie trzeba przepisywać kodu z telefonu do komputera.

Dzięki aplikacji PeoPay można zatwierdzić operacje zlecone w serwisie internetowym Pekao24 oraz u konsultanta TelePekao. W przypadku zlecenia operacji w aplikacji PeoPay (na kwotę powyżej 200 zł), aplikacji na tablety lub w serwisie mobilnym m.pekao24.pl, operacje będzie można zatwierdzić bezpłatnymi kodami SMS.

Zobacz także

Pekao — jaką wybrać metodę autoryzacji?

Aplikacja PeoPay jest dostępna w sklepie Google Play (na Android) lub App Store (na iOS, np. iPhone).

Bank Pekao poleca swoim klientom autoryzację za pomocą aplikacji PeoPay, z której korzystanie jest darmowe i jest bezpieczniejszą metodą od korzystania z kodów SMS.

Po 14 sierpnia, po zalogowaniu się do serwisu internetowego Pekao24 klienci otrzymają komunikat o konieczności zmiany metody autoryzacji na kody SMS lub autoryzację mobilną PeoPay i tylko ta funkcja będzie dostępna w Pekao24 (pozostałe funkcje serwisu zostaną odblokowanie po dokonaniu zmiany metody autoryzacji).

Komunikat przekieruje bezpośrednio do sekcji, w której można dokonać zmiany. Wybór nowej metody autoryzacji będzie wymagał użycia dotychczasowej metody, czyli podania kodu z tokena lub PekaoTokena lub kodu z karty kodów jednorazowych.

Jeśli do tej pory klienci korzystali z karty kodów jednorazowych i wszystkie kody zostały już wykorzystane, należy podejść do dowolnego oddziału Banku Pekao S.A. w celu dokonania zmiany metody autoryzacji.

Zobacz także

Aktualizacja: W poprzedniej wersji tekstu pojawiła się błędna informacja o zmianach w logowaniu do bankowości internetowej Pekao. Zmiany dotyczą tylko autoryzacji np. podczas realizowania przelewów.

RadioZET.pl/mat. prasowe