Zamknij

Na papierze toaletowym można wyjść jak Zabłocki na mydle

08.10.2020 17:17
papier toaletowy w sklepie
fot. Shutterstock

Ceny papieru toaletowego różnią się w sklepach nawet o 80 procent. W których sieciach handlowych produkt jest najtańszych, a gdzie trzeba za niego płacić krocie?

Koronawirus sprawił, że ze sklepów błyskawicznie zniknął papier toaletowy. Nic dziwnego: to towar pierwszej potrzeby, bez którego trudno sobie wyobrazić prowadzenie cywilizowanego, godnego życia. Jak się okazało, za korzystanie z jego dobrodziejstw można jednak nieźle przepłacać.

Z ogólnopolskiej analizy cen detalicznych wykonanej przez Hiper-Com Poland i Grupę AdRetail wynika, że wybierając odpowiedni sklep oraz decydując się na zakup opakowania ze wskazaną liczbą rolek, cenę jednostkową można obniżyć nawet o 80 procent.

Papier toaletowy: rozbieżności cenowe sięgają 80 procent

Z analizy wynika, że Polacy kupują papier toaletowy najtaniej w dyskontach, a najdrożej – w sieciach cash&carry. Różnica wynosi 41 procent. Duże znaczenie ma także miejsce zamieszkania, gdyż papier ceniony jest inaczej w poszczególnych województwach.

Zobacz także

Najdrożej płacą za niego mieszkańcy opolskiego i zachodnio-pomorskiego. Najtaniej w papier toaletowy można zaopatrzyć się w województwie warmińsko-mazurskim.

Najtańszy papier toaletowy konsumenci kupują w dyskontach (średnio 0,76 zł za rolkę). Z kolei najdrożej jest w sieciach typu cash&carry (1,29 zł). W środku zestawienia są sklepy convenience (1,03 zł), hipermarkety (1,05 zł) i supermarkety (1,13 zł za rolkę). Różnica pomiędzy najtańszym i najdroższym formatem wynosi 41 procent.

analiza Hiper-Com Poland i Grupa AdRetail

Dużo zaoszczędzić można, zwracając uwagę na to, w jakim opakowaniu kupowany jest produkt. To wcale nie paczki z największą liczbą rolek opłacają się najbardziej. Patrząc na wahania cen między poszczególnymi opakowaniami, można zauważyć, że największe różnice dotyczą 6-paków. Wynoszą one aż 79 procent. Najtaniej jest w sieciach typu convenience (0,64 zł za rolkę), a najdrożej – w cash&carry (3,10 zł).

Średnie opakowania są wygodne w zakupie. Dlatego sieci stawiają na ich promocje, mocno rywalizując ze sobą. I w tym przypadku dyskonty wcale nie są już najtańsze, a prym wiodą sklepy convenience. Polacy mogą sporo zaoszczędzić na tym produkcie. Wystarczy kupować głównie 6-paki i obserwować ich ceny pomiędzy największymi sieciami.

Karol Kamiński z Grupy AdRetail

Analizę wykonali eksperci z agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland oraz Grupy AdRetail. Porównano średnie ceny detaliczne w promocji papieru toaletowego z okresu od 1 stycznia do 31 sierpnia 2020 roku. Zostały one sprawdzone na opakowaniach zbiorczych, pakowanych po 4, 6 i 8 sztuk.

Zagłosuj

Czy kupując papier toaletowy zwracanie dużą uwagę na cenę?

Liczba głosów:

W sumie przeanalizowano ponad 1,2 tys. akcji promocyjnych i 1 tys. gazetek handlowych we wszystkich dostępnych na rynku dyskontach, hipermarketach, supermarketach, sieciach convenience i cash&carry.

RadioZET.pl/MondayNews