Zamknij

Prace serwisowe w paczkomatach. Czy będzie można odebrać paczkę?

15.08.2020 13:02
Paczkomaty InPost. Weekendowe utrudnienia w całej Polsce
fot. Tomasz Kawka/East News (ilustracyjne)

Paczkomaty w wielu miejscach w całej Polsce będą niedostępne w dniach 15-17 sierpnia. Dlaczego zdecydowała się na to firma InPost, która jest właścicielem urządzeń?

Paczkomaty to urządzenia do nadawania i odbioru paczek obsługiwane przez InPost. W całej Polsce jest ich ponad 7 tys. Firma w komunikacie poinformowała klientów, że od godz. 6 15 sierpnia 2020 do nocy z niedzieli na poniedziałek 17.08.2020 (godz. 2) planowane prace serwisowe systemów informatycznych.

Czy z tego powodu klienci InPostu nie będą mogli odbierać przesyłek zostawionych wcześniej przez kurierów?

Paczkomaty w Polsce. Zapowiedziano prace serwisowe

InPost zapewnił, że prace "nie spowodują one utrudnień w odbiorze wcześniej zamówionych przesyłek z Paczkomatów". Także podczas zakupów w ten weekend bez przeszkód będzie można zamawiać przesyłki z odbiorem w paczkomatach i punktach odbioru.

Zobacz także

Przez cały czas będzie można odbierać paczki, które zostały umieszczone w paczkomatach przed rozpoczęciem przerwy serwisowej – zarówno przy pomocy kodu odbioru, kodu QR, jak i przez aplikację mobilną

InPost

Właściciel urządzeń wyszczególnił jednocześnie całą listę operacji, których nie będzie można wykonać w paczkomatach z powodu prac serwisowych. 

Od 15 do 17 sierpnia nie będzie możliwości tworzenia przesyłek, umieszczenia paczek z etykietą utworzoną przed rozpoczęciem okna serwisowego. Zostanie wstrzymana także możliwość tworzenia, opłacania przesyłek i generowania etykiet poprzez usługę szybkie nadania.

Zobacz także

Nie będzie dostępna usługa Paczka w Weekend. Ponadto w weekend nie będą wysyłane komunikaty statusowe SMS/e-mail oraz powiadomienia push w aplikacji do klientów, m.in. dotyczące kodów odbioru dla paczek, odebrania przesyłki itp. Wszystkie komunikaty zostaną wysłane po zakończeniu przerwy.

Również nie będą aktualizowane statusy przesyłek: na stronie www, w ChatBocie, w aplikacji mobilnej InPost Mobile i WebTrucker. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane. Nie będzie możliwości opłacania paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz opłacania paczek za pobraniem w Paczkomatach. Dodatkowo nie będzie dostępna infolinia InPost.

RadioZET.pl/mat. prasowe