Polacy w grudniu stawiają na biżuterię, zegarki i zabawki

Olga Papiernik
19.12.2018 14:05
naszyjnik
fot. Cornelia Ng on Unsplash

Odwiedzalność centrów handlowych w Polsce w grudniu wzrosła o prawie 25% w stosunku do innych miesięcy, wynika z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH). Oznacza to, że w grudniu wszystkie centra handlowe w Polsce mogą osiągnąć około 180 mln odwiedzin.

"Na podstawie raportu PRCH Turnover Index przygotowywanego przez Polską Radę Centrów Handlowych, na przestrzeni ostatnich 8 lat w grudniu największy wzrost zainteresowania ze strony klientów odwiedzających galerie handlowe notuje sektor sklepów oferujących produkty takie jak biżuteria, zegarki, zabawki, akcesoria  sportowe oraz księgarnie. Wspomniane wyżej branże notują ponad dwukrotny wzrost wartości koszyka zakupowego w stosunku do pozostałych miesięcy w roku" - czytamy w komunikacie.

Bardzo dużym zainteresowaniem Polaków w grudniu cieszą się również sklepy oferujące meble, elektronikę, dekoracje i akcesoria użytku domowego, w stosunku do rocznej średniej zainteresowanie to jest wyższe o niemalże 75%. Polska Rada Centrów Handlowych obserwuje również znaczny, bo aż 54-proc. wzrost koszyka zakupowego pośród sklepów działających w segmencie "zdrowie i uroda", takich jak drogerie, perfumerie, salony urody i salony optyczne, podano również.

W grudniu w mniejszym stopniu z przedświątecznej gorączki zakupowej korzystają kina, kluby fitness czy kręgielnie, które nie notują takiego wzrostu obrotów jak inne kategorie ze względu na przekierowanie wydatków na cele stricte świąteczne zakupy.

"Obroty w centrach handlowych generowane w grudniu są średnio wyższe niż średnia z całego roku, wyższe obroty wygenerowane są nie tylko przez większą odwiedzalność galerii, ale także przez zdecydowanie wyższe wartości zakupów. Według naszych danych, mniejsze
i średniej wielkości centra odwiedza w grudniu około 400 tys. klientów, duże obiekty mogą liczyć na ponad 600 tys. gości w miesiącu. Są jednak galerie w Polsce, w których odwiedzalność w grudniu mocno przekracza 1 mln gości" - powiedziała Research & Education Manager w PRCH Anna Zachara Widła, cytowana w materiale.

PRCH Footfall Trends Index ukazuje dynamikę odwiedzin klientów w polskich panelowych centrach handlowych, prezentując dynamikę odwiedzin klientów m/m oraz r/r. Projekt prowadzony przez Polską Radę Centrów Handlowych od 2012 roku w ramach większego projektu PRCH Database.

PRCH Raport Turnover Index określa obroty z m2 powierzchni handlowo-usługowej w polskich centrach handlowych. PRCH Turnover Index porównuje wyniki sprzedaży netto na m2 m/m oraz r/r, pokazując trend i dynamikę sprzedaży w centrach handlowych Polsce. Dane analizowane nieprzerwanie od 2009 roku.

ISBnews/OP