PKO BP: w związku z awarią bank zwalnia niektórych klientów z opłat za przelewy

Olga Papiernik
27.10.2018 13:11
smartfon
fot. ROBIN WORRALL on Unsplash

W związku z piątkową awarią, której skutki już usunięto, PKO BP zwolni klientów korzystających z iPKO i IKO z opłat za przelewy natychmiastowe wykonane od godz. 18 w piątek do końca poniedziałku - poinformował w piątkowym komunikacie bank PKO BP.

"Informujemy, że utrudnienia zostały usunięte. Od godziny 16.30 w piątek przywrócony został pełen dostęp do usług bankowości elektronicznej iPKO, od godz. 19.00 również do bankowości mobilnej IKO. Karty działały bez utrudnień. Wszystkie przelewy przychodzące zostały zaksięgowane" - poinformował bank w komunikacie.

Wyjaśniono, że problemy były spowodowane przez niezależną od banku usterkę techniczną, przecięcie światłowodów zapewniających komunikację. "O incydencie poinformowano odpowiednie organy państwowe" - czytamy.

"Z uwagi na niedogodności, zdecydowaliśmy o zwolnieniu Klientów korzystających z iPKO i IKO z opłat za przelewy natychmiastowe do poniedziałku, 29.10.2018 do końca dnia. Za wszystkie utrudnienia przepraszamy" - dodano w komunikacie.

IKO to aplikacja mobilna PKO BP, dostępna na telefony z systemami Android, iOS i Windows Phone, działająca od 2013 roku. W lecie przedstawiciele banku informowali, że w IKO notowanych jest 7 milionów transakcji każdego miesiąca. Serwis iPKO to serwis transakcyjny.
PAP/OP